Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Tewski

Addera trädetaljer på Plastsnipa?

Rekommendera Poster

Hej.

Jag skall köpa mig en Snipa. Har stirrat mig blind på Nidelv 24 för dess fina utseende och perfekta storlek.
Men har också börjat titta på en Saga 24. DOCK, är Saga 24 så himla plastig och saknar charmen av en snipa. Jag saknar de fina trädetaljerna som många andra har.

Så nu till min fråga.
Vad tror ni om att "smycka" båten med Mahogny/Teak trä lite här och där utanpå plasten?

Lister, men också större trä partier som snittas ut snyggt.
Kan man i så fall skruva fast detta i plasten, eller är det att förstöra en fin bår? Hur skulle man gå till väga tycker ni?

Eller skall jag bara köpa en Nidelv och låta Saga 24 vara det den är?

 

Blev inspirerad helt enkelt..
Tack för er tid!

Nidelv_24_interior.png

Saga_24.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plast är kanske tråkigt men enkelt att underhålla. Dock kan lite inramande lister göra underverk, utan att vara alltför besvärligt att göra eller dominerande. Hela träskivor skulle jag däremot kanske undvika. Tänk också på att listerna du sätter dit skall betsas/lackas för att matcha befintligt trä så det inte ser för hempulat ut.

 

Skall du behålla en båt väldigt länge så är det väl ok att "personifiera" den. Men annars skulle jag vara försiktig med alltför stora ombyggnader (lite lister kan som sagt däremot förhöja), eftersom en sådan båt i princip alltid kommer vara mer svårsåld och värderas lägre.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 hours ago, IngemarE said:

Men annars skulle jag vara försiktig med alltför stora ombyggnader (lite lister kan som sagt däremot förhöja), eftersom en sådan båt i princip alltid kommer vara mer svårsåld och värderas lägre.

Tack Ingemar, Det har du helt rätt i!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...