Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
kallsund

Hur använder jag en spolmuff?

Rekommendera Poster

Hejsan. Jag såg att dom sålde en spolmuff på biltema. Vad sjuttsingen är detta och hur används den? Mvh Kalle ?-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

hej dom är till för att spola öronen på barnen när dom inte hör vad vi vuxna säger eller tvärt om :-D skämt osido den är till för att köra motorn på land koplas på vatten intagen och till trägårdsslangen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En viktig sak att veta om man vill använda spolmuff är att motorn måste vara igång under användning. Låter kanske självklart, men allt för många sätter på muffen och vattnet en bra stund innan de startar motorn. Om motorn inte är på fyller vattnet snart kylsystemet och går in bakvägen genom limpans utblås och fyller cylindrarna med vatten... vad som sedan händer när man försöker starta vill jag helst inte tänka på... //billy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! vill bara påpeka en sak. Om man använder trädgårdsslangen trycker denna upp vatten i motorn som här redan har sagts. Jag har en bit slang med en tratt på och häller sedan vatten i tratten med en trädgårdskanna. Fick tipset av en som jobbar på båtfirma. Funkar kalas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...