Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
zurdu

Seglarvänner sökes.

Rekommendera Poster

Jag har en segelbåt en mil från Nynäshamn och brukar segla i Stockholms skärgård och Mälaren. Har du egen båt och söker segelsällskap så seglar vi i varsin båt dit vi vill. Mina forna seglarvänner är bortgångna och de som lever har slutat med båtliv.
Jag är 61-år och har seglarliv från maj till september.

DSCN0985.JPG

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Seglar i Skåne och kommer förmodligen inte längre än till Danmark i sommar men har faktiskt en båtvän i din ålder som lagt båten för vintern i Nynäshamn. Han kommer säkert segla vidare i maj och skulle nog tycka det vore kul med sällskap att hitta nya naturhamnar med.

 

Träffar jag honom kan jag ju tipsa!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja tack. Jag ligger i Stora Vika. Vad har han för båt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

14 minuter sedan skrev zurdu:

Ja tack. Jag ligger i Stora Vika. Vad har han för båt?

Ohlsson 8:8

Redigerad av Dava
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej på dig Zurdu!

Sommaren 22 var min båt på land. Men nu 23 skall hon i. Min brygga ligger i Mälaren inte långt från Hjulsta bro. Brukar gå ut genom Södertälje å sen ta en repa mot Blidö/Norrtälje eller ner till St Anna, eller båda. Seglaar oftast solo å lägger till i lä bakom nån ö om jag blir trött. Har inga bestämda mål å vagabonderar mest. Så visst kan det va kul att ha lite sällskap då å då om det passar.

Min almanacka sträcker sig längre än 61 år men det är inget hinder, har seglat hem andras båtar från Medelhavet å hela Sverige runt. Dock ej norr om Övik. Har en Fingal, en av de senaste modellerna.

Vill du veta mer  så ta kontakt via pers. meddel här.

ha det gott önskar en

Ruskig prick..

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Zurdu!

Jag har min båt liggandes i Stockholms skärgård och helt klart intresserad av att sticka på segelturer tillsammans! 
Jag har en Nord 80!

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2023-02-16 vid 20:34 skrev Dava:

Seglar i Skåne och kommer förmodligen inte längre än till Danmark i sommar men har faktiskt en båtvän i din ålder som lagt båten för vintern i Nynäshamn. Han kommer säkert segla vidare i maj och skulle nog tycka det vore kul med sällskap att hitta nya naturhamnar med.

 

Träffar jag honom kan jag ju tipsa!

Se PM.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2023-02-17 vid 12:53 skrev Ruskpricken:

Hej på dig Zurdu!

Sommaren 22 var min båt på land. Men nu 23 skall hon i. Min brygga ligger i Mälaren inte långt från Hjulsta bro. Brukar gå ut genom Södertälje å sen ta en repa mot Blidö/Norrtälje eller ner till St Anna, eller båda. Seglaar oftast solo å lägger till i lä bakom nån ö om jag blir trött. Har inga bestämda mål å vagabonderar mest. Så visst kan det va kul att ha lite sällskap då å då om det passar.

Min almanacka sträcker sig längre än 61 år men det är inget hinder, har seglat hem andras båtar från Medelhavet å hela Sverige runt. Dock ej norr om Övik. Har en Fingal, en av de senaste modellerna.

Vill du veta mer  så ta kontakt via pers. meddel här.

ha det gott önskar en

Ruskig prick..

Se PM.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2023-02-17 vid 14:20 skrev solstickan12:

Hej Zurdu!

Jag har min båt liggandes i Stockholms skärgård och helt klart intresserad av att sticka på segelturer tillsammans! 
Jag har en Nord 80!

Se PM.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2023-02-17 vid 12:53 skrev Ruskpricken:

Hej på dig Zurdu!

Sommaren 22 var min båt på land. Men nu 23 skall hon i. Min brygga ligger i Mälaren inte långt från Hjulsta bro. Brukar gå ut genom Södertälje å sen ta en repa mot Blidö/Norrtälje eller ner till St Anna, eller båda. Seglaar oftast solo å lägger till i lä bakom nån ö om jag blir trött. Har inga bestämda mål å vagabonderar mest. Så visst kan det va kul att ha lite sällskap då å då om det passar.

Min almanacka sträcker sig längre än 61 år men det är inget hinder, har seglat hem andras båtar från Medelhavet å hela Sverige runt. Dock ej norr om Övik. Har en Fingal, en av de senaste modellerna.

Vill du veta mer  så ta kontakt via pers. meddel här.

ha det gott önskar en

Ruskig prick..

 

Är det Hjulsta bro nära Enköping?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev zurdu:

 

Är det Hjulsta bro nära Enköping?

 

D40C55FC-A933-4D6A-AEA4-5A21C5E22ACF.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2023-02-17 vid 12:53 skrev Ruskpricken:

Hej på dig Zurdu!

Sommaren 22 var min båt på land. Men nu 23 skall hon i. Min brygga ligger i Mälaren inte långt från Hjulsta bro. Brukar gå ut genom Södertälje å sen ta en repa mot Blidö/Norrtälje eller ner till St Anna, eller båda. Seglaar oftast solo å lägger till i lä bakom nån ö om jag blir trött. Har inga bestämda mål å vagabonderar mest. Så visst kan det va kul att ha lite sällskap då å då om det passar.

Min almanacka sträcker sig längre än 61 år men det är inget hinder, har seglat hem andras båtar från Medelhavet å hela Sverige runt. Dock ej norr om Övik. Har en Fingal, en av de senaste modellerna.

Vill du veta mer  så ta kontakt via pers. meddel här.

ha det gott önskar en

Ruskig prick..

Nu är det ju ändå så att att herr Ruskprick seglar en Fin-Gal... vilket även jag har gjort.... mycket snygg logga med Fin... sjöjungfru.. Gal... undrar om jag inte skänkte några dekaler till en gemensam vän för vidare befordran till Ruskpricken för några år sedan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev kmz:

Nu är det ju ändå så att att herr Ruskprick seglar en Fin-Gal... vilket även jag har gjort.... mycket snygg logga med Fin... sjöjungfru.. Gal... undrar om jag inte skänkte några dekaler till en gemensam vän för vidare befordran till Ruskpricken för några år sedan?

eller blandar jag ihop korten nu...? om så ber jag om ursäkt... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallåj,,,

Är inte så ofta här numera, svar kan dröja....

Jo men visst "kmz". Om det var du vet jag ej men för nått år sedan fick jag bilder med sjöjungfrun. Dock inga dekaler. Någon skulle skicka dem till mig men det kom aldrig nåra.

 

Å visst seglar jag Fin-Gal. Så se upp sommaren -23, ser ni en galning därute kan det va jag. Säkraste platsen att hitta mig är mellan Grisslehamn å St-Anna å bakom en ö i lä för ankar. Leta inte i marinorna.

 

Söker för övrig ev gast el micro escader till det sk IMM mötet i Norge 2024. Nån som är intresserad segla runt dit upp en bit norr om Sandefjord mot Oslofjorden?

Jo åsså bor jag nära Hjulsta bro som Peter_K vänligen visade på kartan ovan. Han prickade inte in min brygga, tackar!, nått får ni göra själva... som tur är stämmer inte kortet med verkligheten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...