Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Finnwoodman

Power trim och tiltmotor Suzuki

Rekommendera Poster

Håller på att byta packboxar och oringar i min PTT till min Suzuki DF150 2009. 

När jag tryckblåste rent hydraulpumpmekaniken flög det ut två st likadana filter, se bild på det ena, klantigt, men nu ser jag inte var dem satt. Tyvärr kan jag inte se att dessa filter finns med på Suzukis sprängskiss  Det ena satt förmodligen bakom ”pluppen” jag ringat i rött. Men var ska det andra filtret sitta? Är det tredje-partmotor, tips om sprängskiss? Någon som kan hjälpa?

FA3CABA5-65B1-41D1-9515-03B48CD94958.jpeg

C98F2332-5355-46B8-A519-6B177AA15B7A.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

får väl gissa.. nej brainstorma heter det 😊. kanske båda tillsammas eller på var sida om pluppen, om den är en backventil

läänge sedan jag hade suz, vågde inte meka med min den var oxiderad vid manuella ventilen  B 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
26 minuter sedan skrev bemek:

får väl gissa.. nej brainstorma heter det 😊. kanske båda tillsammas eller på var sida om pluppen, om den är en backventil

läänge sedan jag hade suz, vågde inte meka med min den var oxiderad vid manuella ventilen  B 

Båda på rad innanför bygger för mycket, men du har ju minsann förmåga att tänka tvärtom, den ska såklart ligga utanpå, i pluppen, måste gå ut och testa! Pinsamt, bort jag förstått. Återkommer! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 minuter sedan skrev Finnwoodman:

Båda på rad innanför bygger för mycket, men du har ju minsann förmåga att tänka tvärtom, den ska såklart ligga utanpå, i pluppen, måste gå ut och testa! Pinsamt, bort jag förstått. Återkommer! 

Du gjorde min kväll bemek. Så var det såklart. Ibland fastnar man i låst läge. Tack!

6232D1DB-691C-42E9-9EC5-4023810B8B2D.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...