Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
smurffiina

OMC V8 5,7 lt

Rekommendera Poster

Kan någon svara vad denna drar per NM i 25 knups fart motor är ny med OMC Codra drev båten är Bailyner Cierra 2655 89 model (bred boddy) vikt ca 3 ton

har inte sjösat båten än efter inköp och total renovering har funderat att sätta dit en Hyundai SeasAll S250P diesel skulle vija veta vad är skilnad i förbrukning

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev smurffiina:

Kan någon svara vad denna drar per NM i 25 knups fart motor är ny med OMC Codra drev båten är Bailyner Cierra 2655 89 model (bred boddy) vikt ca 3 ton

har inte sjösat båten än efter inköp och total renovering har funderat att sätta dit en Hyundai SeasAll S250P diesel skulle vija veta vad är skilnad i förbrukning

Ny motor, 0 timmar alltså?

Du skriver lite för lite info, är det med MPI eller förgasare?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej jag köpte en ny Rockhester 4 ports förgasare som är till 5,7 l motor och jag har brytarlös fördelare den är den gamla som var i gamla motor men har byt fördelar  lock och tändspole inmonterat inne i locket

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 minuter sedan skrev smurffiina:

Hej jag köpte en ny Rockhester 4 ports förgasare som är till 5,7 l motor och jag har brytarlös fördelare den är den gamla som var i gamla motor men har byt fördelar  lock och tändspole inmonterat inne i locket

Okej.

 

Då jag har en flödesmätare i min båt (ungefär som din) och större motor (Mercrusier 7,4L Bigblock med förgasare) så har jag sett vid marchfart ca 25 knop med full semesterpackning och proppfulla tankar osv, så ligger vi runt 2.1L distansen. Inte samma setup, men räkna mellan 1,5-2 L distansen för din. Att svara exakt hur mycket den konsumerar får du aldrig svar på här, du måste själv testa med en flödesmätare. Men en riktlinje i alla fall.

 

En båt drar bränsle, ingen lek, oavsett bensin eller diesel.

Att stoppa i en Hyundai med inköp och installation får du mycket bensin för. Men självklart, älskar man sin båt och vill behålla den många år.

Du får nog aldrig igen dom pengarna vid en ev. försäljning på en gammal båt.

 

Uppdatera gärna oss oavsett hur du gör samt din förbrukning, intressant!

Lycka till.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...