Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
  • 0
stranden720

.notera infälld ankarrulle

Fråga

Ska ta upp ett hål i badbryggan för infälld ankarrulle. Min fundering är om man bör "spärra" med något i kapsnitten så det inte suger i sig fukt och vad finns det för alternativ där ? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0
3 timmar sedan skrev Peter_K:

Vad består din badbrygga av för material?

Ja det detaljen skulle jag ha skrivit med såklart. Det är en förlängd badbrygga i plast sen vetetusan om det är något annat material invändigt. 

Screenshot_20230127_103813_Gallery.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag skulle rekommendera att penselmåla/försegla kanterna/snitten med gelcoat/topcoat innan du monterar ankarbeslaget. Men inget annat speciellt.

 

Är det skum/sandwichlaminat så karva ur lite i snittet och spackla i långttrådigt glasfiberspackel (Biltema har helt ok sådant), och pensla sedan på gelcoat efter det. Då har du också en stum "ram" till ankarbeslaget.

Redigerad av IngemarE
  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
2023-01-27 vid 10:51 skrev IngemarE:

Jag skulle rekommendera att penselmåla/försegla kanterna/snitten med gelcoat/topcoat innan du monterar ankarbeslaget. Men inget annat speciellt.

 

Är det skum/sandwichlaminat så karva ur lite i snittet och spackla i långttrådigt glasfiberspackel (Biltema har helt ok sådant), och pensla sedan på gelcoat efter det. Då har du också en stum "ram" till ankarbeslaget.

Tackar för info. Så ska jag göra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...