Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
JokerPrincess

Någon som har exakt denna idag?

Rekommendera Poster

28 minuter sedan skrev Kaj_Bjorkhagen:

Låt mig höra. Hur många HP hydrodynamik har du läst?

Vet inte vad HP i hydrodynamik har med saken att göra. För de flesta behöver inte läsa några HP alls för att förstå frågan i denna tråden, och att det är vad ett svar till TS bör handla om.

 

TS: Välkommen till MG, och har du hängt här lite innan så förstår du att vissa personers svar bara är att skaka av sig.

 

(Och om det är en självmordsbåt eller inte beror ju mest på föraren, eller hur ?  Det borde väl du veta, med alla dina HP 😛).

Redigerad av IngemarE
  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan skrev Poppe:

Selco?

Ledtråd…

7AF31A20-D11C-4DC8-ABFE-A09920F56CE9.jpeg

  • Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
40 minuter sedan skrev JokerPrincess:

Det är en Joker, 100%, det är vi som byggde den

Ok, det du frågar efter är alltså var din gamla båt, denna Joker, är idag - om någon vet ?

 

Det var kanske inte riktigt tydligt. Ofta brukar nämligen frågor som din betyda "vad är det för båt jag köpt, någon som har en exakt likadan ?".

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tuff båt. Var den en serieproduktion och TS var med och byggde sådana? 

 

Tycker inte att det ser ut som en unik modell. Men jag vet mycket lite om motorbåtar. 

 

På bilden i trådstart lutar den mer än vår Soling.. har inte så mycket erfarenhet av motorbåtar, men det ser ju lite otäckt ut, men om det inte går några vågor är det ju lugnt 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Dava:

Tuff båt. Var den en serieproduktion och TS var med och byggde sådana? 

 

Tycker inte att det ser ut som en unik modell. Men jag vet mycket lite om motorbåtar. 

 

På bilden i trådstart lutar den mer än vår Soling.. har inte så mycket erfarenhet av motorbåtar, men det ser ju lite otäckt ut, men om det inte går några vågor är det ju lugnt 

Joker är en otroligt stabil och trevlig båt, med ypperliga sjöegenskaper, de tillverkades i min ungdom, minns dem när de dansade över vågtopparna, vill minnas att det finns en 16 samt en 19, den större gick att få med inu drev. Det är en riktig fart båt som är skapt för att gå över vågorna och ej ligga i vattnet. Stabil och lättkörd mycket trevlig och rolig båt. De flesta man såg var starkt gula eller tele orange, finns säkert andra färger med, men de kom inte jag i kontakt med. Som tonåring hade jag en joker 19 med inombordare radiostyrd tele orange. 

Redigerad av kossor
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2023-01-19 vid 10:11 skrev JokerPrincess:

 

joker1.jpg

Pappa båt.jpg

joker2.jpg

Har du kollat FB (Facebok)?

Brukar finnas gott om olika forum just där, specifikt just båtmodeller. Lägg upp bilden där så ska du nog se att du hittar nuvarande ägare.

 

Om du inte har FB, så kanske någon i din närhet har.

 

Övrigt om just Joker, har aldrig haft någon, men en gammal klasskamrat hade en som var i färgen Kawasaki grön, gick som ett skott och vi åkte mycket vattenskidor efter den. Buskul båt enligt min mening.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev kossor:

Joker är en otroligt stabil och trevlig båt, med ypperliga sjöegenskaper, de tillverkades i min ungdom, minns dem när de dansade över vågtopparna, vill minnas att det finns en 16 samt en 19, den större gick att få med inu drev. Det är en riktig fart båt som är skapt för att gå över vågorna och ej ligga i vattnet. Stabil och lättkörd mycket trevlig och rolig båt. De flesta man såg var starkt gula eller tele orange, finns säkert andra färger med, men de kom inte jag i kontakt med. Som tonåring hade jag en joker 19 med inombordare radiostyrd tele orange. 

Vet också att det var två bröder som gjorde Joker 16 och 19, men bröderna blev osams och splittrades så att den ena brodern fortsatte att göra Joker ”16” & ”19” med den kantiga rutan medans den andra brodern gjorde Joker Princess (16ft) och Joker Noblesse (19ft) med den klassiska välvda rutan som på bilderna

 

Den på bilderna är en Joker Princess (16ft)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...