Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
isabella9107

storebro 340 adreatic

Rekommendera Poster

Hej,

jag hae en storebro 340 adreatic med tamd 61a maskiner. sb maskin går varm och i våras plockade jag isär oljekylaren. ca 50% av kylrören var igensatta med gamla impellerrester. tyvärr så räckte det inte ett rensa oljekylaren, jag måste plocka isär värmeväxlaren och laddluftkylaren med.Nu undrar jag om någon gjort ett sådant ingrepp på en adreatic tidigare? Problemet är att jag måste plocka bort soffan och riva durken för att komma åt värmeväxlaren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en Storebro 340 biscay med TAMD 60c, jag har inte plockat isär det du vill göra men tycker att det borde räcka att plocka bort det upphöjda golvet under bordet och durkluckorna. Det blir trångt men det borde gå. Det kan vara så att våra maskiner skiljer sig åt en del som avgör om det funkar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 1/16/2023 at 8:55 PM, isabella9107 said:

Hej,

jag hae en storebro 340 adreatic med tamd 61a maskiner. sb maskin går varm och i våras plockade jag isär oljekylaren. ca 50% av kylrören var igensatta med gamla impellerrester. tyvärr så räckte det inte ett rensa oljekylaren, jag måste plocka isär värmeväxlaren och laddluftkylaren med.Nu undrar jag om någon gjort ett sådant ingrepp på en adreatic tidigare? Problemet är att jag måste plocka bort soffan och riva durken för att komma åt värmeväxlaren.

Ignorera Kaj_Bjorkhagen. Han har uppfattat sitt mål här på forumet som den som ska gå in och kasta skit på allt och alla. Svara inte, replya inte på honom, utan klicka bara på Report this content.

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 timmar sedan skrev isabella9107:

tyvärr så funkar det inte.

Nu såg jag en bild på nätet hur det ser ut i motorummet med 61or. Det ser riktigt trångt ut och soffan närmast köket måste bort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HEj,

 

FinnS DET möjlighet för dig att posta bilder?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kan det räcka med att spola baklänges? inte för högt tryck  ! för att få bort främmande föremål, även rensa med kemmedel för att få bort kalk o liknande

skölj efteråt på rätt sätt   B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...