Comfort4 51 Posted December 28, 2022 Hej på et nån som har koll på vart man hittar bra sjökort för Norges kust framförallt sydvästra delen //Johan Share this post Link to post Share on other sites
Volvo_Penta 584 Posted December 28, 2022 Google tipsar om denna hemsida...: https://www.weilbach.com/sv/products/soekort/soekort-nationale/soekort-norge Share this post Link to post Share on other sites
Ove-T 266 Posted December 28, 2022 Det är inte lätt att svara på då vi inte vet om du vill ha papperssjökort, sjökort till en plotter och vilken eller sjökort till dator eller surfplatta. Share this post Link to post Share on other sites
Comfort4 51 Posted December 30, 2022 2022-12-28 vid 21:25 skrev Ove-T: Det är inte lätt att svara på då vi inte vet om du vill ha papperssjökort, sjökort till en plotter och vilken eller sjökort till dator eller surfplatta. Nå dt är ju sant:) glömde skriva det, Min plotter har alla nödvändiga kort men tänker mest på lite backup kort i pappers format alltid bra att ha lite i reserv Share this post Link to post Share on other sites
MarkusF 52 Posted December 30, 2022 Finns det annars någon motsvarighet till Eniro på sjön i Norge? Share this post Link to post Share on other sites
Boanjohan 390 Posted December 30, 2022 Vanliga Eniro appen har sjökort över Norge! Eniro på Sjön verkar inte ha det. Och någon Norsk version av Eniro på Sjön känner jag inte till. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Zaphir 41 Posted January 10 har för mig att jag har pappersjökort någonstans..var befinner du dig i landet? vet dock inte årtal på dom. rätt gamla Share this post Link to post Share on other sites
Comfort4 51 Posted January 10 15 timmar sedan skrev Zaphir: har för mig att jag har pappersjökort någonstans..var befinner du dig i landet? vet dock inte årtal på dom. rätt gamla Hej jag är i Göteborgs området, är mest intresserad av vilka som kan vara bra att ha, om man gör en sådan tur, inte säkert den blir av Share this post Link to post Share on other sites
Ove-T 266 Posted January 10 Hej Här är en länk till Norska sjökort. https://www.weilbach.com/sv/products/soekort/soesportskort/norway 1 Share this post Link to post Share on other sites
Zaphir 41 Posted January 15 2023-01-10 vid 20:07 skrev Comfort4: Hej jag är i Göteborgs området, är mest intresserad av vilka som kan vara bra att ha, om man gör en sådan tur, inte säkert den blir av jag bor själv i götborg så hojta till när det blir aktuellt så letar jag upp dom. är inte intresserad av att sälja för jag har fått dom av en trevlig seglare så dom skänker jag bort till någon seriös. känns som dålig karma att ta betalt då går jag på grund eller nåt 1 Share this post Link to post Share on other sites