Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Mojo0011

Active Captain App

Rekommendera Poster

Hej 

 

Har en echomap UHD 72 SV plotter och funderar lite på active captain appen. 

 

Jag har kartan på ett SD kort och för att använda active captain appen så skall man ha ett SD kort för det tycker jag det verkar som eller? Kan man spara kartan på plottern istället o ha ett SD kort som är för active captain som man alltid har i då? 

 

MVH

Mojo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer inte helt ihåg hur det var man satte upp appen men har för mig att man reggade sig och sjökortet i appen och sen fick man upp den karta man köpt i appen. Tror det var något sånt.

Man behöver iaf inte SD-kortet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man måste ha ett kort i navigatorn som synkas mot Active Captain om du vill ha uppdateringar direkt från appen. Så funkar det i min navigator.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I min lite äldre GPSMAP har jag ett kort för sjökortet och för ActiveCaptain. Tror du måste ha ett minnes kort för sjökortet. Men det kan vara skillnad på de senare modellerna. Man behöver i alla fall inte plocka ut kortet för att uppdatera sjökortet. Det räcker att synka med telefonen. 
Gpsmap har två kortläsare. Jag vet inte om man kan välja samma kort för både sjökort och Active Captain. 

Hittills har dock inte sett någon större nytta av informationen från Active Captain-databasen. Det räcker att jag ser den infon på min Ipad med samma app och sjökort. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2022-12-03 vid 18:23 skrev Mojo0011:

Hej 

 

Har en echomap UHD 72 SV plotter och funderar lite på active captain appen. 

 

Jag har kartan på ett SD kort och för att använda active captain appen så skall man ha ett SD kort för det tycker jag det verkar som eller? Kan man spara kartan på plottern istället o ha ett SD kort som är för active captain som man alltid har i då? 

 

MVH

Mojo

Stämmer man kan göra så. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en 721XS och med den fick jag registrera enheten och kartorna i Active Captain genom att synka plottern med appen via plotterns egna wifi. 

Om jag kommer ihåg rätt:

1. Skapa konto hos Garmin

2. Ladda ner appen och logga in med skapat konto

3. Anslut telefonen till plotterns nätverk

4. Öppna app navigera till Båtappar/Mina Marina enheter..Klicka på lägg till Produkt och följ anvisningar i appen

 

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...