Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
Oolsson

Styrkabel morse gammal

Rekommendera Poster

 Hej. Ska byta mekanisk styrväxel till min pollux 24. Hittar ingen beteckning på styrväxeln men däremot på kabeln, se bild. Men när jag söker på detta nr får jag ingen träff på kabeln eller styrväxel som passar till. Någon här som sitter inne med kunskap? Tacksam för hjälp

20221127_173431.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan, försök att ringa ex SeaSea. Tycker mig se att dom bla har märket Ultraflex styrkabel som kan passa. Dom lär behöva nått nummer som står på typ "Morse D290" på själva kabeln för att hitta rätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2022-11-27 vid 18:06 skrev Oolsson:

 Hej. Ska byta mekanisk styrväxel till min pollux 24. Hittar ingen beteckning på styrväxeln men däremot på kabeln, se bild. Men när jag söker på detta nr får jag ingen träff på kabeln eller styrväxel som passar till. Någon här som sitter inne med kunskap? Tacksam för hjälp

20221127_173431.jpg

 

2 timmar sedan skrev Figge7:

Hejsan, försök att ringa ex SeaSea. Tycker mig se att dom bla har märket Ultraflex styrkabel som kan passa. Dom lär behöva nått nummer som står på typ "Morse D290" på själva kabeln för att hitta rätt.

Dom där kablarna brukar vara väldigt universella. Morse är ju inte bara korta och långa, det är även ett välrenommerat företag som tillverkar just styrväxlar och kablar till dessa, så du finner en passande kabel i vilken båttillbehörsbutik som helst. Förpackningarna som dessa levereras i är rätt så öppna, så man kan ta ut ändarna och jämföra med den gamla kabeln. Se bara till att få rätt längd! Och böjarna skall ha så stora diametrar som möjligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...