Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
QuinnGerr

Customer value survey

Rekommendera Poster

Hi boat owners, I am working as an intern for Nimbus Group in Sweden. For my graduation thesis I am doing research on customer value among boat owners, for this I have set up a survey to find out what customers really value about their boat. It would help me a lot if you could fill in this survey for me. The survey will take about 10 minutes to complete. Thanks in advance!

 

https://www.surveymonkey.com/r/Customer-value 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev QuinnGerr:

Hi boat owners, I am working as an intern for Nimbus Group in Sweden. For my graduation thesis I am doing research on customer value among boat owners, for this I have set up a survey to find out what customers really value about their boat. It would help me a lot if you could fill in this survey for me. The survey will take about 10 minutes to complete. Thanks in advance!

 

https://www.surveymonkey.com/r/Customer-value

Great survey in most parts. (We have seen so many useless surveys here but this was actually possible to answer to, eventhough not all (mandated) questions were possible to answer.)

Good luck!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom det gäller Nimbus Group i Sverige och riktat till svenska båtägare, så tar jag mig friheten att ge kommentaren på svenska.

 

Vad får man i ersättning, brukar alltid vara något sådant när det är kommersiella företag som ställer frågor ? 😜

 

Sedan kanske du skulle behövt fråga några "vanliga" båtägare först för att komma lite närmare verkligheten i vissa frågor/alternativ för att få med mer som är relevant.

Är du säker på att vi är rätt målgrupp och att det är båtar för svenskar och inte medelhavsmijonärer enkäten gäller....?

 

Märkligt också att på fråga 13 om vilken utrustning man anser vara viktig som standard ha med "Black Water Tank". Ni får ju inte sälja båtar utan denna, det är ett lagkrav och inget att fråga !

Sedan heter det mig veterligen Flexiteek, inte Flexi-teak.

 

På fråga 24 kan man inte välja "Other". Dvs har man tänkt köpa ny båt så gäller bara de uppräknade fabrikaten.

 

Om du nu verkligen är på Nimbus (som gör båtar) och vill rikta sig till genomsnittet av svenska båtägaren, kanske du skulle bett någon där se över och granskat svarsalternativen lite först....

 

Och ja, jag är grinig och trött idag.

 

(Jo, jag har svarat på enkäten. Men trots att jag kanske har större, nyare och dyrare båt än sverigegenomsnittet kändes många frågor/svar som att jag nog tjänar en nolla för lite för att vara rätt person att svara.....)

 

 

Redigerad av IngemarE
  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 minuter sedan skrev IngemarE:

Vad får man i ersättning, brukar alltid vara något sådant när det är kommersiella företag som ställer frågor ?

Jo, det brukar jag fråga också. Men i detta fall utger sig (iaf) TS för att vara någon sorts trainee, som jag tolkar det och då brukar jag försöka svara. Men jag kan ju ha fel där (också 😇)?

Studsade också lite på några frågor men klarade mig från att ange ett märke jag inte tänker köpa (Saga var ju inte med 😉) så den frågan gick att hoppa över.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För mig blev det stopp redan på fråga 4 som bara ger möjlighet att ange en enda båttyp.

Varför går det inte att välja flera olika alternativ samtidigt? 

 

(Jag har för många båtar, jag vet... 😉

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
58 minuter sedan skrev pamaguso:

För mig blev det stopp redan på fråga 4 som bara ger möjlighet att ange en enda båttyp.

Varför går det inte att välja flera olika alternativ samtidigt? 

 

(Jag har för många båtar, jag vet... 😉

Ja, den irriterade mig också. Tycker 6 båtar (skrotade en för något år sedan) är alldeles lagom! 😇

Fast svaret på frågan varför det bara går att välja en båt är väl för att det är den båttypen man sedan  svarar på följdfrågorna om.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Målgrupp för Nyförsäljning av båtar vs DIY personer på forumet kanske inte mappar fullt ut.

Min killgissning är att vi på MG har en tunnare plånbok än målgruppen för Nimbus nybåtförsäljning.

 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...