Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Shas

Trimsändare

Rekommendera Poster

Hej på Er. Håller på att byta trimsändaren på mitt SX-M drev och står nu inför en inte så liten utmaning. Tätningen genom skrovet består av en gummipropp som säkras med ett clipps på insidan akterspegel . Det är så trångt att jag helt enkelt inte får dit denna...

 

Funderar på att fylla hålet med sikaflex och trycka dit proppen... Inget jag är förtjust i men vad ska man göra....

 

Någon som löst detta...

 

Shas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En bild skulle hjälpa.

Sitter detta ovanför vattenlinjen?

Om du tar bort sladden och sätter ett kort rör eller en bussning i hålet får du en längre sträcka att täta med sika i stället för endast skrovets tjocklek.

Borde ju inte vara något bekymmer oavsett?

Jag skulle nog lita mer på en omsorgsfullt gjord sika-tätning än en gummipropp?

UV-beständig Sika givetvis...Det finns ju både och...Läs noga på tuben.

 

// Mats W

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2022-10-16 vid 18:59 skrev Shas:

Hej på Er. Håller på att byta trimsändaren på mitt SX-M drev och står nu inför en inte så liten utmaning. Tätningen genom skrovet består av en gummipropp som säkras med ett clipps på insidan akterspegel . Det är så trångt att jag helt enkelt inte får dit denna...

 

Funderar på att fylla hålet med sikaflex och trycka dit proppen... Inget jag är förtjust i men vad ska man göra....

 

Någon som löst detta...

 

Shas

Det går bra utan clipset. Gummiproppen sitter kvar ändå utan Sika.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till Mats Gummiproppen sitter "fastgjuten" över kablarna så den kan man inte ta bort.
Till Rollen De videor jag har sett på nätet har mycket riktigt ingen säkring. Gummiproppen tätar det är inget snack om det. Sikaflexen var mer en ersättning för klippsen så att proppen inte åker ut.

Och ja genomföringen är tokigt nog under vattenytan...

//

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...