Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
sege

Tips och diskussion långtidshyra

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja ha tips och diskussion kring möjligheter att långtidshyra segelbåt, antingen i Karibien eller eventuellt Medelhavet. 

Vi har en liten fundering kring att hemskola barnen (8+10) tre månader antingen vintern 2023-2024 eller vintern efter om vi siktar på Karibien och mer sommarhalvår/höst om det blir Medelhavet.

 

Då är frågan om man måste köpa en segelbåt för sånt äventyr eller om det faktiskt är rimligt/möjligt att hyra en båt för det och kostnaden? 

Redigerad av sege
Förtydligande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle sikta på att köpa en båt. Men det bygger på flera personliga egenskaper jag har och passar säkert inte alla. Jag gillar till exempel inte att låna eller hyra saker. Ekonomiskt är det så klart en chansning att köpa men skulle kunna bli billigare. Fördelen med att hyra är att man vet på förhand vad det kommer att kosta. Medan om man köper så har man ingen aning, plus att man måste lägga ut pengarna. En fördel när man köper däremot är att när man seglat klart så har man flera alternativ. Antingen sälja eller förvara och återkomma nästa år. Att spontant förlänga resan blir ju också möjligt. Man skulle även kunna lägga båten till uthyrning om man vill det.

 

Men vad som är bäst för er kan nog bara ni avgöra och någon kommer säkert säga tvärt om vad jag har sagt vilket är helt okej, det är så det är.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...