Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
stranden720

Mercruiser 350 mag mpi

Rekommendera Poster

Hej, finns det något fast årtal mercruiser övergick till sötvattenkylning? Funderar just om  ovanstående motor . Funderar på att åka ock kika på en Doral årsmodell 2006 men ägaren vet inte om den är det och har inte möjlighet att kolla just nu. 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är alla olika men min fundering är. Om inte ägaren vet om det är slutet kylsystem, vad mer är det då han inte har koll på?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 minuter sedan skrev excel319:

Vi är alla olika men min fundering är. Om inte ägaren vet om det är slutet kylsystem, vad mer är det då han inte har koll på?

Jo jag har tänkt tanken också, dock har han bara ägt den sedan maj så så mycket underhåll kan han inte ha missat. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev stranden720:

Hej, finns det något fast årtal mercruiser övergick till sötvattenkylning? Funderar just om  ovanstående motor . Funderar på att åka ock kika på en Doral årsmodell 2006 men ägaren vet inte om den är det och har inte möjlighet att kolla just nu. 

 

 

Mecruiser säljs fortfarande utan färskvattenkylning. Det är tillval.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 minuter sedan skrev Rollen:

Mecruiser säljs fortfarande utan färskvattenkylning. Det är tillval.

Aha på så vis. Tack för info. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och tillvalet sötvattenkylning fanns i alla fall på 70-talet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att öppna kylarlocket och kolla om det är glykol eller vatten där. Hittar du inget kylarlock så är det sjövattenkyld. Be ägaren att göra det.

Redigerad av jan_af_lisoe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är faktiskt sjukt roligt att nuvarande ägare inte har koll. Jag skulle vara försiktig med att köpa från en sån person, men han upptäckte tydligen hyfsat snabbt att båtar inte var hans grej och har kanske inte hunnit orsaka så mycket skada. Ledsen för OT men ett gott råd på vägen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...