Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
EmilMulti

Båtmotor kommer ej upp i hastighet och går ryckigt på låga varv

Rekommendera Poster

Hej har en parsun 15 hk parsun från 2018. När jag kör med den så kommer jag bara upp i 10 knop med en båt som är 430 lång och den går ryckigt på låga varv men slutar rycka om jag drar ut chocken lite. Har testat att göra rent förgasaren och kolla bensinfiltret men båda såg bra ut. Testade även att spruta in lite startgas samtidigt som jag körde men då håller den på att dö. Vad kan problemet vara? Tacksam för hjälp!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min mercury gick ryckigt på låga varv tills jag justerade tomgångsskruven, enligt verkstadsmanualen. 

 

Kanske får den för lite bränsle? Prova pumpa på bränsleslangens blåsa och se om den går bättre. Kan i så fall vara läckage i bränsleslangen eller membranet i förgasaren/bränslepumpen som måste bytas. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan skrev hallonBoat:

Min mercury gick ryckigt på låga varv tills jag justerade tomgångsskruven, enligt verkstadsmanualen. 

 

Kanske får den för lite bränsle? Prova pumpa på bränsleslangens blåsa och se om den går bättre. Kan i så fall vara läckage i bränsleslangen eller membranet i förgasaren/bränslepumpen som måste bytas. 

Har testat att pumpa samtidigt som jag kör det funkade inte och tomgångskruven är inställd 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...