Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
mvjt

YachtSafe/TFT/EverySafe problem i sommar?

Rekommendera Poster

Hej,

 

I år är första sommaren jag har haft YachtSafe (TFT) med EverySafe appen. Jag har i princip haft problem hela sommaren med att appen har svårt att kommunicera med servrarna. Ett flertal gånger har jag fått rörelselarm trots att båten ligger på sin plats och ett flertal gånger även sabotagelarm som inte stämmer. Mobiltäckningen i den lugna småbåtshamnen är nästan full på telefonen iaf...

 

Är det bara jag som har problem? ÅF säger att de installerar massor och ingen klagar...

Redigerad av mvjt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo då. 

Jag har varit väldigt nära att slita ut skiten vilket jag också meddelat Yachtsafe  vid flera tillfällen i våras.

Haft samma problem som du verkar ha haft.

Nu fungerar det hyfsat men jag önskar köpa till en magnetkontakt men det verkar inte finnas någon som fungerar ordentligt. 

Dåligt att sälja ett larm som inte fungerar ordentligt. Hade det gamla vanliga Yahtsafe larmet i min förra båt. Fungerade perfekt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yachtsafe är ett riktigt dåligt larm, ständigt problem med att få kontakt. Företaget påstår hela tiden att jag inte har täckning, tog då upp båten och trailade den några mil i roslagen utan framgång. Efter ett år medgav dom att larmet var defekt, fick då ett nytt som fugerade i två veckor och jag skulle dessutom betala nytt abonnemang då det gamla outnyttjade hade gått ut. Kastade skiten och köpte Northtracker istället. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan skrev AbbeN:

Kastade skiten och köpte Northtracker istället.

Hej och välkommen till MG !

 

Du köpte Northtracker istället skriver du. Eftersom de inte verkar ha släppt några modeller än med 4G (skriver bara att det blir 4G på kommande modeller) så har du alltså köpt en som går på 2G/GSM.

 

Men GSM på 2G/3G är ju under avveckling och sista basstationen kommer vara avstängd inom två år. Hoppas därför du fick den riktigt, riktigt billigt i så fall...😉

 

--------------------------------

 

Sedan funderar jag på varför många ofta skriver att de "slänger skiten" som man betalat flera tusen för och har garanti eller reklamationsrätt på enligt KKL, istället för att se till att få pengarna tillbaka. I alla fall jag är inte gjord av pengar, och även om man är irriterad så är det nog ytterst få som skulle kasta tusentals kronor i sjön bara p.g.a. den....:unsure:

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev IngemarE:

Hej och välkommen till MG !

 

Du köpte Northtracker istället skriver du. Eftersom de inte verkar ha släppt några modeller än med 4G (skriver bara att det blir 4G på kommande modeller) så har du alltså köpt en som går på 2G/GSM.

 

Men GSM på 2G/3G är ju under avveckling och sista basstationen kommer vara avstängd inom två år. Hoppas därför du fick den riktigt, riktigt billigt i så fall...😉

 

--------------------------------

 

Sedan funderar jag på varför många ofta skriver att de "slänger skiten" som man betalat flera tusen för och har garanti eller reklamationsrätt på enligt KKL, istället för att se till att få pengarna tillbaka. I alla fall jag är inte gjord av pengar, och även om man är irriterad så är det nog ytterst få som skulle kasta tusentals kronor i sjön bara p.g.a. den....:unsure:

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med dig i allt, kasta skiten är ett slarvigt uttryck när jag nu betalat 3500 kr för larmet och 600x2 kr för abonnemang som aldrig blev utnyttjad. Jag ville bara belysa att larmet har dålig kvalité.

 

Jag köpte en ny båt och ville naturligtvis säkra den på alla sätt med motorblocklås, startspärr och spårsändare. Spårsändaren blev installerad av återförsäljaren, fungerade inte alls. Jag reklamerade till Yatchsafe, de skickade en ny efter att tjatat om att jag var utom täckning (körde runt med båten i stor del av roslagen utan resultat). Fick alltså ett nytt larm som fungerade ett kort tag, nu kom vintern och jag skippade detta tills sommaren kom, tänkte som du, köpt dyrt dags att leverera. Nu hade abonnemanget gått ut och jag fick nytt larm (tredje) och var naturligtvis tvungen att teckna nytt abonnemang, Yatchsafe kunde inte tänka sig att "bjuda" på detta då jag inte haft möjlighet att använda tidigare abonnemang. Nya (3:e) larmet fungerade i två veckor.....

 

Då Yatchsafe och återförsäljaren inte tar ansvar och jag vill ha min båt i vattnet, så tog jag beslutet att slänga skiten och köpa annat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...