Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
KaptenArchibaldHaddock

Motorstorlek Crescent 418

Rekommendera Poster

Crescent 418 Ht med en 20 hk, 2-takt. Blir det väl klent?

Rekommenderad/ max motorstyrka är 35 om det jag hittat på nätet stämmer. Är inte ute efter ett fartvidunder men vill ju gärna komma upp så att båten planar.

Redigerad av KaptenArchibaldHaddock

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade en Mercury 50hp med snörstart på min.

Den gick jättefint, bland annat en dagsutflykt Kapellskär- Åland tur och retur en lugn och fin dag. Hade fika med mig som avnjöts i Mariehamn tillsammans med en titt på Pommern. En trevlig dag i solen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
45 minuter sedan skrev Freez:

Låter lite klent.

 

Här finns en gammal broschyr på båten och andra modeller, https://cremoboats.se/wp-content/uploads/2021/04/Broschyr_1979.pdf

Tack för svar. Ja känslan är att det är lite väl litet. Ser dock på broschyren du länkade till att de står andra motoralternativ kopplat till hastigheter under rekommenderad motorstorlek. Pixlar sig lite för mycket för att jag skall kunna tyda texten men tycker mig skymta 20 hk som ett alternativ. Intressant.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 minuter sedan skrev Rascal:

Jag hade en Mercury 50hp med snörstart på min.

Den gick jättefint, bland annat en dagsutflykt Kapellskär- Åland tur och retur en lugn och fin dag. Hade fika med mig som avnjöts i Mariehamn tillsammans med en titt på Pommern. En trevlig dag i solen.

Låter som en trevlig tripp. Japp, många som är till salu sitter det upp emot den motorstyrkan på. Kan tänka mig att den storleken på motorn gör båten till en trevlig maskin.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...