Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
skalman013

Trasigt ankarspel Lewmar (v4?)

Rekommendera Poster

Hej

 

Någon som är påläst kring lewmars ankarspel? På min båt (nimbus 320c 2008) har jag ett Lewmar ankarspel i fören där jag efter lite tamptrassel hittade nedan bit på fördäck bredvid spelet. Efter att ha undersökt lite vill jag få spelet till ett Lewmar v4 och att biten är är någon form av linförare ( nummer 15 på andra bilden), spelet hanterar fortfarande kättingen bra men när tampen ska rullas in trasslar det direkt nu. Är jag rätt ute? Är det möjligt att byta detta själv?

 

Tack på förhand. 
 

Daniel

595B0ED2-2B67-4AE2-803C-EB79DAD2DB89.jpeg

6F80BFF8-DE98-43A6-8188-84A82E7895C4.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte svårt att byta denna del själv, om den nu finns som reservdel, det tycks enligt skissen bara avar de grönmarkerade delarna som finns att tillgå.

Ring och pratat med killarna på Comstedt. Där får du garanterat bra hjälp!

Passa även på att smörja in axeln ordentligt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderar på om denna del är samma på Lewmar Profish. Har ett sådant med bränd motor som jag ännu efter två år inte orkat åka till sortergården med....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev IngemarE:

Funderar på om denna del är samma på Lewmar Profish. Har ett sådant med bränd motor som jag ännu efter två år inte orkat åka till sortergården med....

Ja, det skulle kunna vara så! Jag hade ju två skrotade ProFish som hamnade i elektronikskrotscontainern… men jag känner igen delen, och varför skulle tillverkaren göra olika linförare till olika men ändå snarlika ankarspel?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...