Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Sebht

BUV till Snipa (6.85m & 1180 kg) - vad tänka på?

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag är ganska ny på det här, så ber om ursäkt om frågorna är lite dumma men vi har idagsläget vår Snipa på ett varv. Men har dock insett att det kanske vore ganska praktiskt att ta upp den direkt på tomten då båten ligger på vid vår egen brygga och vi har en plats direkt vid vattnet vi kan ställa båten vid. Bortsett från att vi sparar lite pengar innebär det även att det blir lättare att fixa med båten :)

 

Så jag letar egentligen efter en BUV (Eller något annat som skulle fungera) för att dra upp båten från vattnet och dra den cirka 10 meter. Vi kommer använda en separat vinsch för att dra upp själva kärran då det är svårt att komma åt med bil där vi skall ta upp den. Har bifogat lite bilder på båten samt en bild på stället vi skall dra upp den.

 

Har tittat på lite BUV:ar men båten verkar vara lite lång för de flesta som är specad för samma vikt. Är det kanske ok att ha en som är för lite kortare längd? Den skall egentligen bara användas för att dra upp båten 10 meter samt vinterförvaring. Behövs det dessutom någon speciell BUV för att det är en sipa?

Eller finns det kanske något annat smart och billigt sätt man kan göra detta på som vi inte tänkt på?

 

Tack så mycket för hjälpen!!

bild.png

bild.png

Upptagning 2.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För er andra som är lika förvirrade kan jag meddela att "BUV" tydligen används som förkortning för "båtuppställningsvagn".

 

Redigerad av raol
  • Gilla 1
  • Tack 2
  • Haha 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, ber om ursäkt för det. Jag har varvat google med att söka på trailer och förstod då efter ett tag att det uppenbarligen kanske skulle heta båtuppställningsvagn eller BUV så trodde det var en mer korrekt beskrivning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...