Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Mackey

Sticka för livet - Ett initiativ av Smeder utan gränser

Rekommendera Poster

Herrejösses vad mycket vatten.

 

Jag som gjort iordning maskineriet för en tur på Finnskogen.

 

Det såg lovande ut med 30 cm snö...

Men nu smälter det å det styggaste.

 

- Känner mig nere😟

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Hybro:

Herrejösses vad mycket vatten.

 

Jag som gjort iordning maskineriet för en tur på Finnskogen.

 

Det såg lovande ut med 30 cm snö...

Men nu smälter det å det styggaste.

 

- Känner mig nere😟

 

Jag har förstått att du känner dig nere. Det märks på dina inlägg för du blir så stingslig när du är nere. Hoppas det går över.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bara då?

Det var ju positivt😄

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2022-08-06 vid 17:34 skrev Mackey:

Sticka ullsockor till ukrainska fötter.

Det var en artikel i en av dagstidningarna (Stockholms dagstidningar mao 😉 ) där det bestämt avråddes från att skicka sockor, jackor, gosedjur etc då de inte fyller behovet i Ukraina och att de hjälporganisationer som finns har mycket bättre koll på vad som behövs och var, typ. Även om det "känns bra" hos givaren att göra det.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 timmar sedan skrev ChristerN:

Det var en artikel i en av dagstidningarna (Stockholms dagstidningar mao 😉 ) där det bestämt avråddes från att skicka sockor, jackor, gosedjur etc då de inte fyller behovet i Ukraina och att de hjälporganisationer som finns har mycket bättre koll på vad som behövs och var, typ. Även om det "känns bra" hos givaren att göra det.

Japp, DN's Rysslandskorrespondent skrev detta i gårdagens tidning.

image.png.fe49209be940f94cf68fbaaa38bb133c.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pengar är givetvis enklast för alla att administrera, men det finns även önskemål att bidra med vissa kläder och hygienartiklar.

1059188384_Screenshot_20221201-235305_SamsungInternet.thumb.jpg.00eea3f1e7b5568168f0b22868cc8ecf.jpg

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan skrev Kane:
2022-11-30 vid 17:27 skrev ChristerN:

Det var en artikel i en av dagstidningarna (Stockholms dagstidningar mao 😉 ) där det bestämt avråddes från att skicka sockor, jackor, gosedjur etc då de inte fyller behovet i Ukraina och att de hjälporganisationer som finns har mycket bättre koll på vad som behövs och var, typ. Även om det "känns bra" hos givaren att göra det.

Japp, DN's Rysslandskorrespondent skrev detta i gårdagens tidning.

De kontakter jag har i Sverige och i Ukraina vill bla. ha ullsockor, men jag vet av egen erfarenhet att det inte ör bra att skicka vad som helst. Man bör kolla aktuella behovslistor så jag lägger ut några sådana.

1852779021_Screenshot_20221201-235914_SamsungInternet.thumb.jpg.8b3ebb45d458caa094c374f734745bcf.jpg

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett förtydligande att sockor faktiskt är eftertraktat.

 

Avslutningsvis. Vintern är här. Om läsarna vi skicka saker till Ukraina, vad önskar du dig?
Värmeljus är helt slut i Ukraina. Det behöver vi. Vi behöver också fodrade arbetshandskar, underställ, varma innersulor och sockor. Och pannlampor med batterier.

Källa: https://militardebatt.com/2022/12/01/svensk-vid-fronten-avmagrade-fulla-ryssar-anfaller-i-bakhmut/

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har dolt delar av tråden rörande Kriget i Ukraina.

 

Vill man diskutera andra aspekter med invasionen av Ukraina finns det säkerligen andra forum där det kan diskuteras.

Förslagsvis något där historiekunskapen är lika bred (som det startade inlägget.).

 

Eller kanske fräscha upp kunskaperna lite.

En bra början: https://www.ui.se/landguiden/internationella-organisationer/nato/framvaxten/

 

//stavhammar moderator

  • Tack 5

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 hours ago, stavhammar said:

Har dolt delar av tråden rörande Kriget i Ukraina. 

Intressant, ... det medialt ensidiga politiskt konformistiska ställningstagandet. 

Redigerad av Terri
  • Haha 1
  • Förvirrad 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Terri:

Intressant, ......

Tycker du verkligen det? Jag ställer mig tveksam. Både till dit intresse av min åsikt och ditt intresse av andras åsikter!

 

Men du får ha din åsikt och det är helt okej!

 

Men för att förtydliga så kapar man inte trådar för att framföra sitt budskap!

 

Starta en egen tråd om du önskar det.

Men förhåll dig till våra regler på maringuiden.se

Regler på maringuiden.se
  • På BryggSnack är du själv ansvarig för vad du skriver i dina inlägg.
  • Håll dig till ämnet, använd en trevlig ton och respektera att andra inte alltid tycker som du.
  • Posta inte INTE samma inlägg gång på gång.
  • Påhopp och oförskämdheter mot individer eller grupper accepteras INTE!
  • Uppmaning till brott är ej tillåtet.
  • "Bryggsnack" är en mötesplats för båtintresserade och inget annat.
  • Mailutskick från forumet får ”endast” användas för att komma i kontakt med enskilda medlemmar. Samma regler gäller för dessa e-post som i övriga forumet. Massutskick till medlemmar är förbjudet.
  • Forumet får inte användas för kommersiella mål.
  • maringuiden.se förbehåller sig rätten att redigera och/eller ta bort inlägg som inte följer dessa regler samt blockera medlemmar som bryter mot dessa.

 

//stavhammar

  • Tack 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår precis er reaktion, IngemarE, ChristerN, Kane, och Stavhammar. Inga problem alls. 

 

Jag försökte endast presentera ett alternativt perspektiv än det gängse, i mitt inlägg som censurerades bort. För övrigt skulle jag inte kalla att lägga in min synvinkel att "kapa tråden". Och varför skulle jag inte vara intresserad av andras åsikter? Det är en ganska grov anklagelse.

 

Angående tillägget i Stavhammars inlägg om Regler på Maringuiden. Hela den här tråden går emot regel nr. 6. Och i övrigt finns det väl inlägg som är rena presentationer av nya båtmodeller, i kommerciellt syfte. Och jurister som kommer med generalla tips och sedan presenterar sitt firmanamn under.

 

 Men, men, nog om detta.

Redigerad av Terri
  • Gilla 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk om Maringuiden fick vara ett forum gällande båtar och båtliv, fritt från politik. Kan man få önska sig det av tomten så här inför julen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...