Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Mattias242

Suzuki 9.9

Rekommendera Poster

Hej !

 

Nu kommer en sådan fråga igen som säkerligen ni skakar på huvudet och tänker den ska inre ha båt. Jag har kommit över en Suzuki 9.9 4 takt. Den har både el och dragsnöre. Om man inte har batteriet inkopplat är det helt stopp i dragsnöret. Har någon idé? Känns sådär om man batteriet inte är laddat..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min Suzuki 9.9 hade bara drag och då var det såklart bara att dra. Tidigare hade jag en Mariner 40 hk med el och snöre, den var bara oxå å dra om man ville (fast lite tung att dra runt) alltså ingen spärr eller så. Jag känner inte till att set skulle finnas någon spärr, men har då bara erfarenhet från lite äldre motorer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 timmar sedan skrev Mattias242:

Hej !

 

Nu kommer en sådan fråga igen som säkerligen ni skakar på huvudet och tänker den ska inre ha båt. Jag har kommit över en Suzuki 9.9 4 takt. Den har både el och dragsnöre. Om man inte har batteriet inkopplat är det helt stopp i dragsnöret. Har någon idé? Känns sådär om man batteriet inte är laddat..

Sök på motorn och manual på nätet, så får du säkert upp något matnyttigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Udda problem. Enklast är nog att ta av kåpan koppla från och till batteriet och se vad som blockerar. Att ta bort startmotor och startapparat för undersökning kräver bara några få verktyg och är gjort på 20 min.

 

Det finnsen vajer som låser snöret då växel är i, men det är ju inte det som är problemet för dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...