Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Ormudden

Mercury 50hk 4takt -98

Rekommendera Poster

Hej!

Någon som vet vart man kan köpa en laddningsregulator till ovan?

Org nr som sitter är SH640C-13 

Gör ju inget om det Inte är original el rekommenderar ni original?

//Ormudden 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det har jag gjort och de skulle ha 2800:- för den , men kanske det man får betala?

//Ormudden 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mercury var sena med sin egen 4T-utveckling och köpte därför i början in hela powerheaden från Yamaha och monterade i en Mercuryrigg. Jag tror detta pågick fram till 2003. Det mesta av det du ser under kåpan är alltså en svartmålad Yamaha. Reservdelar till Yamaha är snuskigt dyra, men motordelarna till dessa Mercaha är ofta än värre. Troligen för att det blir ytterligare led i handeln, men kanske också för att Yamaha vill se att det aldrig skall vara billigare att köpa Yamahadelar via Mercury. 

 

Kollade snabbt på www.boats.net och regulatorn till Yamaha F50 -98 är betydligt billigare än samma till en Merc. Kollar man bilderna är de identiskt lika.  Regulatorn till Yamaha hittade jag som eftermarknadsdel till ännu lägre pris. Vill du handla i Sverige så kolla om inte CDI-electronics har ersättare, de har återförsäljare i Sverige. 

 

Annars tar SIM Yamaha 152 USD för 62Y-81960-00 men då tillkommer naturligtvis en massa kostnader för frakt, moms etc. Priser för denna hos Marinshopen är 3411 kr.

 

Kolla om Marinhallen i Lista möjligen kan ha en beg.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...