Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
fernet

oseriösa kapellmakare

Rekommendera Poster

Södertälje Textilateljé , har använt dem under många år, kanonfina jobb o ett mycket trevligt bemötande.  Klara offerter med förklaringar, ser inga problem.

wiking26 har skrivit en massa skit om Södertälje Textilateljé , kan tyvärr inte förstå det, men det finns säkert 2 versioner av denna händelse.

Det står Polisanmälan gjord, intressant att höra vad polisen sa.  Om ingen anmälan gjord, så lutar det väl om förtal!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

VARNING för Cover up Kapellmakeri

 

Beställde hösten 2012 en ny sprayhood med bågar. Slutfakturan betalades 2013-04-25 samma dag hämtades den.

Ägnade flera timmar den kvällen till att försöka montera den, utan resultat.

 

Följande var fel:

1. bågarna för höga

2. sprayhooden felsydd. Man hade skurit den för ett fäste och inte för två

 

Mailade Cover up den 26/4 om detta och påpekade att jag hade sjösättning den 4/5.

Cover up har varit förbi och kapat bågarna. Varvid dom monterade fästena man satte det ena fästet fel, så nu har jag två hål för mycket i sargen, bingo!

Och på den vägen är det.

 

Efter ett halvår inget nytt kapell och nu görs en anmälan till Allmäna Reklamations nämden.

 

Beslutet från ARN kommer den 2014-04-28 i princip ett år efter att jag skulle haft sprayhooden klart. ARNs beslut är följande: Nämden rekommenderar Cover up Kapellmakeri att, i enlighet med sitt medgivande, avhjälpa felet på kapellet. Detta ska ske inom skälig tid och utan kostnad för anmälaren.

 

Den 2014-05-13 hämtade Cover up kapellet för att den skulle användas som mall.

I dag är det den 2014-06-25 och Cover up har inte svarat på två mail jag skickat, där jag frågar om när jag ska få kapellet.

 

I detta nu författar jag en Ansökan om stämning till Tingsrätten i Nacka, då jag inte lär se röken av något kapell.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frågan är om du inte kan gå en vända till i ARN och kräva pengarna tillbaks den vägen eftersom felet inte åtgärdats inom skälig tid. Kolla med med konsumentvägledare eller på Konsumentveverkets webb.

 

Kräv först pengarna tillbaks från Cover up genom att personligen överlämna ett skriftligt krav eller skicka kravet med rekommenderat brev. Tingsrätten är jobbigare, men kanske slutar det där i alla fall.

Se till att ha dokumentation, inga muntliga krav och löften som inte bekräftas skriftligt.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag beställde mitt kapell hos Sjöbergs Flagg och specailsömnad i Malmö. Skicka ett mail med bilder på båten strax innan jul 2013, fick mailsvar efter trettonhelgen 2014, dom kom och malla 2 veckor senare, jag sa att jag ville ha kapellet klart den 1/4 och jag fick mitt kapell den dagen. De var och gjorde lite justeringar när båten låg i vattnet och sen var det klart. Jag är helnöjd.

Jag kan varmt rekomendera dom!! Bra kontakt, trevlig personal, super service och riktigt bra pris.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...