Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
firefish

Mercury 250 EFI bränsletryck

Rekommendera Poster

Jag har en Merc 250 EFI med översedda spridare, ny bränslepump och regulator. Ska enligt bok ha 38 psi bränsletryck och har enligt min mätare typ 35. Startar fint kall men börjar hosta/hacka för att sedan dö när den blivit varm (typ när den inte går på ”choke” längre). 

Nyper jag åt returen från railen så att trycket lägger sig runt 50 psi går den bra. (Helt stängd retur ger 80 psi men då ylar pumpen missnöjt.)

Idéer om vad detta beror på mottages tacksamt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trycket i systemet styrs genom returventilen som brukar sitta där returen går in i vst-tanken. Om trycket ligger under spec så kan det innebära att motorn får en för mager bränsleinblandning. Det går att provtrycka returventilen separat med en handpump för att kolla om den ligger inom spec. På min Suzuki motor är det angivet ett intervall mellan 34-38 psi, det verkar konstigt om Mercury har en exakt siffra på trycket, borde vara ett intervall.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...