Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
ribrib

Bästa stället att laga RIB läckage i stockholm

Rekommendera Poster

Tips på bra verkstad som vet vad de gör,  svarar när man ringer och har tid 2022. Inga höga krav men har inte lyckats hitta någon än.  Tips på goda erfarenheter mottas tacksam. Är en 4.5m RIB i PVC med synlig spricka i en av pontonerna. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack! Tar gärna fler tips om någon vet ett ställe södra delen av Stockholm också

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är läckan inte så stor så kanske försöka laga själv? https://kinamarin.se/polymarine/

Tyckte det gick rätt hyffsat och blev rätt snyygt när jag gjorde det, visserligen misslyckades jag med den ena lagningen, men det var ju bara att börja om så det blev bra till slut (det var lite knepigt att laga det ena hålet för det gick liksom inte att få ett bra plant mothåll :( ).

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack! det var en bra instruktion. Dock tror jag inte jag är kapabel att sätta en lapp på insidan. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2022-07-18 vid 15:23 skrev Gausafeten:

Är läckan inte så stor så kanske försöka laga själv? https://kinamarin.se/polymarine/

Tyckte det gick rätt hyffsat och blev rätt snyygt när jag gjorde det, visserligen misslyckades jag med den ena lagningen, men det var ju bara att börja om så det blev bra till slut (det var lite knepigt att laga det ena hålet för det gick liksom inte att få ett bra plant mothåll :( ).

 

Nu gör jag ett försök ändå då det inte går att få tag på någon marina. Lagningslappen har en lite skrovligare och en lite lenare yta. Vilken skall vara utåt? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spelar nog inte så stor roll, materialet är ju homogent, men har för mig att jag valde att sätta limmet på den blankaste sidan. Tror att det stod i guiden som följde med lagningskittet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...