Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
johank91

Suzuki DF startar inte

Rekommendera Poster

Hej hej ! Har haft båten på land i 2 år pga småbarn. Sist jag skulle ta upp den ville den inte gå igång startmotorn gick men den tände inte. Åkte till närmaste Suzuki reparatör och kopplade upp den mot dator . Han hittade inga felkoder. Helt plötsligt startade den efter jag ruckade lite på reläna i säkringsboxen. Sen har den gått. När jag tog ut den från förvaringen så startade jag den med gamla dunken med 2 år gammal bensin och den gick . Sen provade jag att Starta den igen och var igång 10-15 min sen stannade den . Så tänkte att bensinen var slut för var bara lite kvar i botten. Fyllde upp startade och gick igen . När jag väl skulle ut på säsongspremiär i helgen så gick den hur fint som helst i ca 20-30 min sen så blev den lite ryckig så drog av på gas till neutral då stannade den för att sen inte starta igen . När den väl blev ryckig låg jag på Max gas men Max 1 minut . Den går runt och när jag vrider om tändningen så gör den en tändning för att sen inte tända mer . Förslag på vad som kan vara fel ? Kan jag prova startgas genom att spruta det genom luftintaget som jag antar är längst upp på motorn där det är ett fyrkantigt hål ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur många hk är motorn på? Årsmodell?

Skippa startgasen.

 

Jag skulle först kollat bränsle filter efter skräp!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...