Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Rekommendera Poster

Hej

kanske onödigt vetande men jag är nyfiken av mig. 

Jag hade för 2 veckor sedan värmeproblem på min motor, den larmade för hög motortemperatur vid hårdare belastning.  Felsökning påbörjades och felet var en sliten sjövattenpump, nu är den bytt och vi har kört 70dist utan problem.

 

för att utesluta det enkla kontrollerades impellern samt att termostaterna togs ur och kokades(fungerade felfritt) nu till min fråga, varför har motorn 2 termostater med samma öppningstemperatur (81grader) ?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan det bero på att det ger bättre flöde med två eller att det ska vara en back-up om en av termostaterna går sönder.

Men de var inte helt lika från början, bara den ena hade en liten flödesventil som hjälper till att lufta systemet fast nu är den utan ventil utbytt mot ventilvarianten.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...