Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
MickeGidlof

Motor går inte att stänga eller startar inte alls

Rekommendera Poster

Mina problem bara fortsätter, gjorde ett inlägg tidigare om att min båtmotor en Suzuki utombordare på 160 hk inte gick att stänga av. När jag skulle börja felsöka startade den plötsligt inte alls, slog inte ens till. 
 

Efter en stund startade den dock men vet inte varför och sen gick den som tidigare inte att stänga av. Har provat byta tändningslås, först slog den till och motorn gick runt men startade inte direkt på första gången jag vred på nyckeln. Andra gången var den helt död igen. Nån som har nåt tips? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kontrollera tändningslåset. Kan vara fel i det. Mät så du vet om det gör vad det ska.

 

Om tändningslåset ok, följ kablaget mellan tändningslåset och motorn. Troligen en dålig kontakt på vägen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bytt tändningslåset så det borde ju funka som det ska, följa kablar till motorn med andra ord då. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det bör ju klicka i solenoiden/startmotorreläet, när du försöker starta. 

 

Gör det så? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej det är helt dött ibland vad jag kan höra, sen ibland så går den runt och startar men går då inte att stänga av. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev MickeGidlof:

Nej det är helt dött ibland vad jag kan höra, sen ibland så går den runt och startar men går då inte att stänga av. 

Det är förmodligen kortslutning eller dålig kontakt i kablaget mellan motor och reglage. Vad har du för motor? Jag visste inte att Suzuki gjorde motorer med 160 hk. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...