Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Alexjaldin

Problem med växelvajer/växelläge mercruiser 4,3 mpi

Rekommendera Poster

Hej!

jag var med om olustig grej igår, tack o lov inne vid bryggan. När jag lade i backen på min mercruiser 4,3 mpi (sitter i en uttern s64) gav motorn kraft men drev framåt. Tjongade in i bryggan, och märkte där att även med reglaget i neutralt läge driver båten framåt. När jag kom från havet och in i hamnen hörde jag ett svagt klickande från motorn/drevet. Förmodligen har det med problemet att göra, att den låg mellan neutralt och hamnläge eller dyl. Själv med två mindre barn i båten är jag glad att det inte blev värre än vad det blev och att det hände i hamnen, men har någon varit med om liknande? Isåfall: förslag på åtgärd och angrepp?

 

tacksam för svar!

 

A

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var med om nåt, kanske inte väldigt liknande, på min 4,3L

 

På premiärturen skulle vi stanna och fixa med en grej, jag la ur växeln och skulle stänga av motorn, men den ville inte stanna utan spikade och självtände, så jag vred på nyckeln så den gick som vanligt.

 

Sen när vi skulle iväg gick det inte att lägga i växel vare sig framåt eller bakåt.

 

Öppnade huven och då har fästbulten på växelvajern vibrerat loss. så den bara hängde o slängde, det vara bar att dra dit den igen så var allt som det skulle.

 

Kändes nästan som ett sabotage, hur tusan kan den vibrera loss..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...