Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Boke62

Mercury EFI

Rekommendera Poster

Hej, jag har en Mercury EFI 90 Hk 2004. Fick problem häromdagen när jag körde barn i Tube. Först gick det inte att tilta upp motorn under färd sedan dog motorn. Jag har lokaliserat en huvudsäkring 30 A. Problemet är när jag byter den så går den igen när jag försöker Tilta upp motorn. Den går då inte heller att starta. Tror det kanske är ett jordfel, men jag vet inte var jag ska leta. Någon som kan leda mig?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 minuter sedan skrev Boke62:

Hej, jag har en Mercury EFI 90 Hk 2004. Fick problem häromdagen när jag körde barn i Tube. Först gick det inte att tilta upp motorn under färd sedan dog motorn. Jag har lokaliserat en huvudsäkring 30 A. Problemet är när jag byter den så går den igen när jag försöker Tilta upp motorn. Den går då inte heller att starta. Tror det kanske är ett jordfel, men jag vet inte var jag ska leta. Någon som kan leda mig?

Tycker det låter väldigt troligt att någon kabel/kablar i stammen till motorn är skadade. Med tanke på att det händer när du tiltar och får byta säkring då, mitt tips är att kolla där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att tiltmotorn rostat sönder.

Är det så har du kortslutning i motorn.

Den sitter utsatt, bli ständigt blöt och är gjord i icke rostfritt material.

Om jag gissar rätt är lösningen att byta motor, ej pump.

 

Lycka till.

 

Hälsn Mathias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...