Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
syhe2000

Kabelslang för motorbrunnen?

Rekommendera Poster

Vad heter slangen/röret som vissa båtar har i motorbrunnen för kabelgenomföring ?  Vet att det finns original mercury monteringsslang för typ 700 kr men vart kan man köpa bara en slang. Finns liknande på Bauhaus El Biltema men de är alldeles för smala hittar Max 18mm i diameter där. Lägger in 2 bilder nedan som visar vad jag menar.
Tack!

8C08401A-1CB5-4577-82E1-187B49A1C38F.jpeg

DF6E961D-D33F-402D-B56E-EEDFAFE21552.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad bra nu när jag varit inne å kollat lite på sidan så ser den seriös ut 👍🏻

Jag hittade denna https://www.rubbernstuff.com/sv/artiklar/dammsugarslang-eva.html vet inte vilken diameter som är bäst 32, 38 eller 51 vad tror du ? 32 känns lite litet. Det kanske finns andra artiklar också men hittade bara den som såg ut som en sådan monteringsslang som mercury säljer? 

3 minuter sedan skrev Wildeside:

Jag har beställt därifrån utan problem.

beställde vattenslang snabb leverans till vettigt priser.

kolla omdömen

https://se.trustpilot.com/review/www.rubbernstuff.com

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev syhe2000:

Vad bra nu när jag varit inne å kollat lite på sidan så ser den seriös ut 👍🏻

Jag hittade denna https://www.rubbernstuff.com/sv/artiklar/dammsugarslang-eva.html vet inte vilken diameter som är bäst 32, 38 eller 51 vad tror du ? 32 känns lite litet. Det kanske finns andra artiklar också men hittade bara den som såg ut som en sådan monteringsslang som mercury säljer? 

 

Det har jag ingen koll på, kört inombordare dom senaste 30 åren.

Du får väl utgå från vad du ska få igenom slangen, Finns det inga mått på mercury slangen?

Om jag valt så skulle jag nog ta 51 mm slangen för säkerhetsskull bara att plugga änden ute i motorbrunnen med något lämpligt tex en tvättsvamp så kan det iaf inte forsa in vatten innanför skrovet.

Kommer säkert en  massa kommentarer om hur dåligt det förslaget är men det kan jag nu förtiden leva med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer nog inte behövas pluggas kablarna går in i ett hål med en gummi strumpa på som sitter ganska tajt runt kablarna så tror nog jag kan dra över 51 mm slangen så den sitter över gummit👍🏻 Bra ide med svamp annars 😅 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
31 minuter sedan skrev Wildeside:

Det har jag ingen koll på, kört inombordare dom senaste 30 åren.

Du får väl utgå från vad du ska få igenom slangen, Finns det inga mått på mercury slangen?

Om jag valt så skulle jag nog ta 51 mm slangen för säkerhetsskull bara att plugga änden ute i motorbrunnen med något lämpligt tex en tvättsvamp så kan det iaf inte forsa in vatten innanför skrovet.

Kommer säkert en  massa kommentarer om hur dåligt det förslaget är men det kan jag nu förtiden leva med.

Tror också att 51 mm blir bäst 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...