Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
PeterKallv

Vad kan detta bero på

Rekommendera Poster

Hej,

Kan ingenting om motorer och försöker att starta min motor men den startar inte. Låter som att startmotorn fungerar men ingenting mera. Jag har bifogat en video, med ljud, hur det låter. Någon som kan tipsa mig om jag kan lösa detta eller måste lämna in båten?

 

Tack på förhand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar den låta sådär när du startar den? Är batteriet laddat och i bra skick?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
27 minuter sedan skrev PeterKallv:

Hej,

Kan ingenting om motorer och försöker att starta min motor men den startar inte. Låter som att startmotorn fungerar men ingenting mera. Jag har bifogat en video, med ljud, hur det låter. Någon som kan tipsa mig om jag kan lösa detta eller måste lämna in båten?

 

Tack på förhand.

IMG_2290.MOV

Hej, nu kanske ljudet är lite konstigt men jag tyvker inte det låter alls som startmotorn går.
Det låter ju som den inte går runt utan snarare solenoiden eller något som står och slår?
Jag hade börjat med att kolla över alla kopplingspunkter från batteri till startmotorn samt jordpunkter och sett till att de är sitter ordentligt.

Redigerad av Gullholmarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Troligen urladdat batteri.. men inte ska du start motorn på land utan kylning..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stort tack för svaren. När jag läste svaren kom jag på att han som förvarade båten förra året sa att batteriet var dåligt så han lånade ut ett av sina under sommaren, glömt det. Jag laddade batteriet men tror, tack vare er, att det är nog batteriet. Skall köpa ett nytt och återkommer. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var ett dåligt batteri, köpte det bästa jag kunde hitta och nu fungerar motorn som den skall. TACK!

  • Gilla 5

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev PeterKallv:

Det var ett dåligt batteri, köpte det bästa jag kunde hitta och nu fungerar motorn som den skall. TACK!

Bra med återkoppling! 👍🏻

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...