Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Eass

Mercruiser 5,7 problem

Rekommendera Poster

Hej jag ett problem med min motor. Två ggr förra säsongen så hade jag kört så båten va varm stannade för att bada låg still 30-45 min startade båten och skulle ta upp ankaret. Båten bara dör Inge ojämn gång före utan bara stendör. Första  gången gick den att starta direkt med hjälp av lite gas andra gången gick den inte att starta utan fick vänta  ca 10 min sen startade den direkt. Sen vid iläggningen iår så körde jag en repa å då dör den igen å samma sak ingen ojämn gång  före utan bara dör! Gick att starta igen å gick bra.  Är det någon som har nån ide?? Bränsle? Tändning? Mvh Andreas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta en titt hur elen ser ut vid säkerhetsbrytaren i gas/växelreglaget och tändningslåset, titta även på själva brytaren i reglaget så den arbetar som den ska (kärvar/glappig) likadant med tändningslåset.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vx kanske bryter på startfunktion,,? nödstopp glapp ,troligen tändningfel tändlås enligt ovan känns det varmt? (glapp)  om brytarspetsar kolla ledningar som hör till fördelaren. ha ett löst stift med sig för gnistprov är enkelt /bra om man inte har känsligt tändsystem B ps ventilera med fläkt öppen mlucka vid mekande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar😊 jag hade en fundering om det kunde vara tändspolen som spökar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...