Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
IngemarE

Yacht Devices = Ryskt företag

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Vi är många som under lång tid haft problem att hitta deras prylar på nätet, med långa leveranstider och nu kryptiska meddelanden om att "försäljningen är pausad". Annars rätt trevliga prylar, förutom min senaste erfarenhet med en defekt gateway som gav mig anledning att kontakta supporten - som var usel.

 

Efterforskade lite i företaget och den Kanadaadress som står på hemsidan är nog bara en brevlåda. Företaget är nämligen egentligen ryskt, och som sådant nu även föremål för importsanktionerna till USA och EU. Inte så konstigt att flera av deras "resellers" som de uppger på hemsidan inte har deras produkter hemma och i några fall helt slutat sälja dem.

De flesta medarbetarna på ledningsnivå har även ett förflutet i den lokala ryska (regimvänliga) tidningen i Kaliningrad.

 

Värt att vi konsumenter också funderar på vilka prylar vi köper.

 

Se mer i slutet av denna tråd

 

Edit: Fick förresten ett svar från den ryska supportkillen nyss ang. min trasiga N2k-0183-gateway. Alla av deras "resellers" han hänvisat till men som inte har eller säljer längre, påstås ha beställningar som "snart levereras" (trots att t ex danska ÅF Nord-jysk t.o.m. skriver att YD är blockerade p.g.a. sanktioner). Men värre sak han skrev är att en av förklaringarna till leveransproblemen i EU beror på att "it's war in Russia". Ett uttryck som ju tyvärr visar att man delar Putins syn på att Ukraina inte är ett eget land. Det är alltså i Ryssland det är krig....

 

Usch 😡 !!

Redigerad av IngemarE
  • Gilla 7
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...