Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Sverk

Styrpulpet Lami 425. Äldre modell. Tar in vatten.

Rekommendera Poster

Hej ohoj!

 Har en äldre Lami 425 styrpulpet. Funkar jättefint med 30 hk. Problem att det varje höst är ca 20 l vatten i tankarna.  HUR går det till????       Jag har bytt o tätat kring boarden på aktern där motorn sitter fastskruvad. -  jag har spacklat yelcoat under botten där det är slitet.-   jag har lossat relings”slangen” o tätat o satt tillbaka den.  Ändå tar båten in vatten fast långsamt som alltid. Den har tagit in vatten ända sen köpet fint begagnat ca 1988. Uppdragen alltid på land eller på trailer då den inte används. Kanske tio dagsturer per år.            Tacksam om jag kan få tips på åtgärd!!!!    
        Mvh.     Sverker

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 minuter sedan skrev Sverk:

Hej ohoj!

 Har en äldre Lami 425 styrpulpet. Funkar jättefint med 30 hk. Problem att det varje höst är ca 20 l vatten i tankarna.  HUR går det till????       Jag har bytt o tätat kring boarden på aktern där motorn sitter fastskruvad. -  jag har spacklat yelcoat under botten där det är slitet.-   jag har lossat relings”slangen” o tätat o satt tillbaka den.  Ändå tar båten in vatten fast långsamt som alltid. Den har tagit in vatten ända sen köpet fint begagnat ca 1988. Uppdragen alltid på land eller på trailer då den inte används. Kanske tio dagsturer per år.            Tacksam om jag kan få tips på åtgärd!!!!    
        Mvh.     Sverker

Vet du om det är regn eller sjövatten?  

Om båten ligger i saltvatten kan du ju provsmaka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Enbart sötvatten. Storsjön Jämtland.

           

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Sverk:

Hej!

Enbart sötvatten. Storsjön Jämtland.

           

Otur!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...