Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Petergus

Oljeläckage mercruiser 7.4

Rekommendera Poster

Hej

Ny här men letat runt efter andra problem innan och sett man kan få bra med hjälp här!

Jag har en mercruiser 7.4 94 som börjat läcka lite olja. Har fått för mig att det är topplockspackingen men efter kikat lite mer igår så tycker jag att det läckan kommer mer ovanifrån, typ från limpan. Även att oljan ser lite ljus ut vilket borde vara vatten. Men är det möjligt att ha ett oljeläckage från packningen där? Bifogar lite bilder som kanske förklarar bättre.

tack

6352F434-E11A-4D21-9E38-E9CE4F107C00.jpeg

B507EC27-AE9E-44DE-9F99-713AC1C8828C.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det ser ut som rostvatten. Men du borde nog kunna känna med fingrarna om det är olja eller vatten.

Och nej finns ingen olja som kan läcka från avgaslimpa/knä bara vatten där, (och naturligtvis avgaser 🙂)

 

Vad är det för kylning sjö eller sötvattenkylning?

 

När byttes avgasdelarna?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 minuter sedan skrev Gelis:

Tycker det ser ut som rostvatten. Men du borde nog kunna känna med fingrarna om det är olja eller vatten.

Och nej finns ingen olja som kan läcka från avgaslimpa/knä bara vatten där, (och naturligtvis avgaser 🙂)

 

Vad är det för kylning sjö eller sötvattenkylning?

 

När byttes avgasdelarna?

 

Ja men olja är det där, möjligt blandad med vatten då isåfall. Den är bara sjövattenkyld. Det ligger olja på avgaspackningen hela vägen har jag sett, vilket gör att jag inte förstår vart ifrån det kan komma, eftersom det då bara är vatten där i.

När dom byttes vet jag inte riktigt, men enligt förra ägaren skulle dom vara i fint skick ett bra tag till! 

F1D97F9D-D34F-427A-BA84-B8B1D5E7935B.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ventilkåpspackningen är väl det vanligaste om det kommer uppifrån...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...