Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
DieterMuller

söker hamnkapell till Örnvik/Quicksilver 520 Sport BR

Rekommendera Poster

Hej!

Min Örnvik / Quicksilver 520 Sport Bowrider årsmodell 2008 behöver ett nytt hamnkapell - se bild.

Det skulle vara som original 3-delat hamnkapell i beige färg kod 5026-dune över BR-sittplats i fören och stora akterkapellet som går från vindrutan och bakåt över sittbrunnen. Mellan vindskivorna behövs ett klart genomskinligt mjukglas.

Vet någon vem som kan leverera alla tre delarna i originalstorlek eller vem som har levererat det till båttillverkare Brunswick-Quicksilver i Sverige, Finnland eller Polen.

Tack för hjälpen. Mvh Dieter

241691525_4077451569020711_6477708245575756948_n.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade kontaktat en båtkapellmakare i din närhet och bett dom tillverka ett nytt som ser likadant ut. 
 

De originalkapell jag stött på levereras utan hål för knappar, där du får passa in och göra dessa själv. Säger tillverkaren att kapellet kommer färdigt med hål så finns en god chans att vissa fästen inte sitter på rätt plats på din båt.

 

Vill du att det ska sitta lika fint som på bilden så är min ärligaste åsikt och bästa råd att du kontaktar en båtkapellmakare. 
 

Lycka till

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Deggen!

Har kontakt till va-varuste, men dom kan bara levererar hamnkapell båkom vindskivorna till aktern - inte på fören och mellen. Henricsson har ingen tid att svara.

Vem var båtkapellmakare i min närhet som gjorde dej tillfredställt?

Tack för dina goda rådgivning.

Mvh Dieter Mller

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Va-Varuste var mitt bästa kort, tråkigt. Henricssons har nog precis som de flesta inom branschen häcken full så du får nog ligga på med samtalen ,men jag förstår din frustration.

Känner inte till någon kapellmakare i din närhet, det var menat som ett allmänt råd. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

beställde hamnkapellet hos VA-Varuste plus en bit tyg för att fixa kapell över fören själv. Jag få se hur det går...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp den vita lättpresseningen (90gr/m2) på Biltema och gör en mall på biten i fören innan du klipper och syr. Spänn ut och markera alla knappar, klipp och klistra tills du får till en bit som sitter snyggt på båten. Använder du plast så kan den deformeras när du spänner, så kör med lättpresseningen som är stum som tyget. Du kommer fixa det. 
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...