Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
No_jah

Lång syrafast plåtskruv

Rekommendera Poster

Någon som vet om något ställe där man kan köpa syrafast plåtskruv med kullrig skalle med mått 4.8 x 70 mm, och där man inte behöver köpa storpack, jag behöver 4st för att skruva fast en batteriströmbrytare.

 

Man kan ju köpa tex. här, men det känns lite onödigt att behöva köpa 200st för 980kr

https://rostfriskruv.se/platskruv/gangpressande-skruv-med-kullrig-skalle-iso-7049/din-7981-a4/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste det vara exakt..? 
VVS-skruv är rostfri (A2), finns lite överallt  att köpa och säljs som kullerförsänkt, finns i 5,5x75. 
 

Annars är det väl Sifvert Skruv som man får åka till, de har säkert dimensionen du söker att köpa, styckvis. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat på Sifverst hemsida, men där finns det som längst 4.8  x 50mm, precis som på de flesta andra ställen jag tittat.

 

Det är iallafall en sådan strömbrytare jag ska montera, och den är ca. 60mm hög, och skruvhålen är 5mm i diameter:

https://www.bluesea.com/products/6006/m-Series_Mini_On-Off_Battery_Switch_with__Knob_-_Red

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 minuter sedan skrev No_jah:

Torx är absolut inget problem, men jag ser bara att det finns i förpackning om 200 st, men allt som säljs på Sieverts kanske även går att köpa styckvis eller i småförpackningar

Helt rätt - allt går att köpa styckvis hos Sifvert. Notera att skruven är rostfri (A2), inte syrafast (A4). Hade dock inte tvekat att använda den. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev Peter_K:

Helt rätt - allt går att köpa styckvis hos Sifvert. Notera att skruven är rostfri (A2), inte syrafast (A4). Hade dock inte tvekat att använda den. 

Nej, skruvarna sitter ju inte ute i väder och vind, så A2 räcker gott och väl i detta fallet.

Men jag ska kika på VVS-skruvarna först, det går nog bra att borra upp hålen en halv milimeter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

TOOLS säljer skruv i lösvikt och har ett ganska brett sortiment. Jag tror att dom har en minimidebitering på 50:- eller nåt, så det lönar sig inte att bara köpa en skruv. Däremot kan du blanda olika storlekar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Squidward:

TOOLS säljer skruv i lösvikt och har ett ganska brett sortiment. Jag tror att dom har en minimidebitering på 50:- eller nåt, så det lönar sig inte att bara köpa en skruv. Däremot kan du blanda olika storlekar.

Det verkar ju vara ett bra ställe, men det verkar som det längsta dom har i 4,8mm storlek är 50mm. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan skrev Peter_K:

Helt rätt - allt går att köpa styckvis hos Sifvert. Notera att skruven är rostfri (A2), inte syrafast (A4). Hade dock inte tvekat att använda den. 

Å det som inte finns i de små plastlådorna i butiken finns ibland på deras stora höglager bakom väggen.

 

Jag har alltid upplevt dem som mycket hjälpsamma att gå ut på lagret och hämta enstaka skruv som inte finns i butiken (om de har den förståss..)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev Lintott:

Å det som inte finns i de små plastlådorna i butiken finns ibland på deras stora höglager bakom väggen.

 

Jag har alltid upplevt dem som mycket hjälpsamma att gå ut på lagret och hämta enstaka skruv som inte finns i butiken (om de har den förståss..)

Det låter som du var i butiken när den låg på Lindhagensgatan? Tycker sortimentet och servicen är betydligt sämre sedan de flyttade till Västberga, tyvärr. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
54 minuter sedan skrev Peter_K:

Det låter som du var i butiken när den låg på Lindhagensgatan? Tycker sortimentet och servicen är betydligt sämre sedan de flyttade till Västberga, tyvärr. 

Jag har upplevt detta i nya butiken i Västberga. Jag tror t.o.m. att sortimentet är större där om du inbegriper det gigantiska höglagret bakom väggen. Ett av skälen för att flytta var att få större lager och att kunna ha butiken intill lagret.

 

Det kan ju vara personberoende på vem man råkar fråga om de är beredda att hämta. Jag har fått följa med ut på lagret som den expediten verkade stolt över att visa upp.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...