Jonas12034 0 Posted May 14 Hjälp ! Vad kan det vara för fel då en Mercury 15hk 2007 startar på för högt varv ( startläget med choke enligt anvisningar ) och när man försöker sänka varvtalet med gasreglaget dör den direkt . Samma om växel är i . Nyservad ( av mig ) och nyköpt🙈. Tips tas tacksamt emot 🙏🏼 Share this post Link to post Share on other sites
Craycoat 93 Posted May 14 1 timme sedan skrev Jonas12034: Hjälp ! Vad kan det vara för fel då en Mercury 15hk 2007 startar på för högt varv ( startläget med choke enligt anvisningar ) och när man försöker sänka varvtalet med gasreglaget dör den direkt . Samma om växel är i . Nyservad ( av mig ) och nyköpt🙈. Tips tas tacksamt emot 🙏🏼 Troligen igensatt lågfartsmunstycke i förgasaren. Sök på youtube så finns det massa filmer på hur du hittar och gör rent detta munstycke på liknande motorer. Share this post Link to post Share on other sites
Jonas12034 0 Posted May 14 Tusen tack för tipset . Ska söka direkt . 🙏🏼 Share this post Link to post Share on other sites
Craycoat 93 Posted May 14 3 minuter sedan skrev Craycoat: Troligen igensatt lågfartsmunstycke i förgasaren. Sök på youtube så finns det massa filmer på hur du hittar och gör rent detta munstycke på liknande motorer. Idle jet heter munstycket på engelska. Share this post Link to post Share on other sites
Vegabjorn 16 Posted May 14 2 timmar sedan skrev Jonas12034: Hjälp ! Vad kan det vara för fel då en Mercury 15hk 2007 startar på för högt varv ( startläget med choke enligt anvisningar ) och när man försöker sänka varvtalet med gasreglaget dör den direkt . Samma om växel är i . Nyservad ( av mig ) och nyköpt🙈. Tips tas tacksamt emot 🙏🏼 Hadde samma problem med min yamaha 30hk Bytte bensinslang kompl. Med anslutningar mellan tank å motor dessutom bytte jag membran i bränslepump samtidigt Sedan inga problem vid start Share this post Link to post Share on other sites
Jonas12034 0 Posted May 14 Låter som jag absolut ska prova det . Tack 🙏🏼 Share this post Link to post Share on other sites