Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Jonas12034

Mercury 15hk som dör vid lågt varvtal

Rekommendera Poster

Hjälp ! Vad kan det vara för fel då en Mercury 15hk 2007 startar på för högt varv ( startläget med choke enligt anvisningar )  och när man försöker sänka varvtalet med gasreglaget dör den direkt .  Samma om växel är i . Nyservad ( av mig ) och nyköpt🙈. Tips tas tacksamt emot 🙏🏼

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Jonas12034:

Hjälp ! Vad kan det vara för fel då en Mercury 15hk 2007 startar på för högt varv ( startläget med choke enligt anvisningar )  och när man försöker sänka varvtalet med gasreglaget dör den direkt .  Samma om växel är i . Nyservad ( av mig ) och nyköpt🙈. Tips tas tacksamt emot 🙏🏼

Troligen igensatt lågfartsmunstycke i förgasaren. Sök på youtube så finns det massa filmer på hur du hittar och gör rent detta munstycke på liknande motorer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev Craycoat:

Troligen igensatt lågfartsmunstycke i förgasaren. Sök på youtube så finns det massa filmer på hur du hittar och gör rent detta munstycke på liknande motorer.

Idle jet heter munstycket på engelska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Jonas12034:

Hjälp ! Vad kan det vara för fel då en Mercury 15hk 2007 startar på för högt varv ( startläget med choke enligt anvisningar )  och när man försöker sänka varvtalet med gasreglaget dör den direkt .  Samma om växel är i . Nyservad ( av mig ) och nyköpt🙈. Tips tas tacksamt emot 🙏🏼

Hadde samma problem med min yamaha 30hk

Bytte bensinslang kompl. Med anslutningar mellan tank å motor dessutom bytte jag membran i bränslepump   samtidigt 

Sedan inga problem vid start

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...