Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Drakoga

Yamaha 50hk -05

Rekommendera Poster

Har problem med min yamaha. 

Den började gå dåligt på låga varv, känns som den inte går på alla burkar. Dör lätt vid gaspådrag men när man kommit upp i lite varv så går den hur bra som helst tills man sänker gasen igen. Har ni några bra idéer på vad som kan vara fel? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Drakoga:

Har problem med min yamaha. 

Den började gå dåligt på låga varv, känns som den inte går på alla burkar. Dör lätt vid gaspådrag men när man kommit upp i lite varv så går den hur bra som helst tills man sänker gasen igen. Har ni några bra idéer på vad som kan vara fel? 

Är det förgasare eller Efi på din motor?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj bra fråga. E en fyrtaktare om de hjälper? Borde väl inte vara förgasare då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 minuter sedan skrev Drakoga:

Oj bra fråga. E en fyrtaktare om de hjälper? Borde väl inte vara förgasare då?

Kan fortfarande vara förgasare, Yamaha körde med förgasare ganska länge även på sina 4-taktare. Om du kollar vilken modellbeteckning motorn har så blir det lättare att hjälpa. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 minuter sedan skrev Craycoat:

Kan fortfarande vara förgasare, Yamaha körde med förgasare ganska länge även på sina 4-taktare. Om du kollar vilken modellbeteckning motorn har så blir det lättare att hjälpa. 

Jag skulle tro och gissa på att det sitter 4st förgasare i din motor. Plocka bort den svarta luftboxen som sitter framför förgasarna och spruta in startgas i en förgasare åt gången medan motorn går på tomgång och se om det gör någon skillnad, då får du även reda på vilken eller vilka cylindrar som inte fungerar på tomgång.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp fyra små fina förgasare satt det där. Kunde inte få loss "luftburken" för att köra med stargas men spruta in i burken och då höll motorn på att dö..

Konstaterade att den inte går på tvåans cylinder genom att dra bort tändkablarna. Fick inte bort stiften då inget av mina nyinköpta verktyg passade. Suck..

Lät dock som att det gnista om själva kablarna..

Blir nog till att lämna in den om man hittar någon bra verkstad..  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Drakoga:

Japp fyra små fina förgasare satt det där. Kunde inte få loss "luftburken" för att köra med stargas men spruta in i burken och då höll motorn på att dö..

Konstaterade att den inte går på tvåans cylinder genom att dra bort tändkablarna. Fick inte bort stiften då inget av mina nyinköpta verktyg passade. Suck..

Lät dock som att det gnista om själva kablarna..

Blir nog till att lämna in den om man hittar någon bra verkstad..  

Det brukar vara svårt att hitta en bra verkstad som har tid så här års. Om du får ut tändstiften så kan du se om 2:ans stift är blöt eller torr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...