mikaojje 51 Posted May 13, 2022 Hej Söker tips på mobil bredbandsoperatör för båten. Vad jag kan se är hallon billigast med 200 GB för 149 / kr mån i 3 mån vilka täcker Juni/juli/augusti Men hade varit trevligt med uppkoppling även under de andra månaderna i övervakningssyfte, typ webkamera, batterispänning osv. Dvs inte mycket surf. Share this post Link to post Share on other sites
No_jah 359 Posted May 13, 2022 Vad har du för bredbandsleverantör hemmavid? Hos Tele2 ingår mobilt bredband om man har dom snabbare hastigheterna, bara beställa SIM-kort. Share this post Link to post Share on other sites
mikaojje 51 Posted May 13, 2022 2 minuter sedan skrev No_jah: Vad har du för bredbandsleverantör hemmavid? Hos Tele2 ingår mobilt bredband om man har dom snabbare hastigheterna, bara beställa SIM-kort. Jag har ownit, tyvärr erbjuder de ej mobilt bredband. Kan heller inte försvara 100kr/mån för att kolla batterispänning. Men vore bra om kylen står igång mha solceller Share this post Link to post Share on other sites
No_jah 359 Posted May 13, 2022 1 minut sedan skrev mikaojje: Jag har ownit, tyvärr erbjuder de ej mobilt bredband. Kan heller inte försvara 100kr/mån för att kolla batterispänning. Men vore bra om kylen står igång mha solceller För övervakningssyfte skulle du ju kunna använda kontantkort, då brukar det ju vara så att man måste göra en laddning per år eller liknande för att hålla SIM-kortet aktivt. Share this post Link to post Share on other sites
Mackey 4,154 Posted May 13, 2022 Vi har wiFi to go eller något liknande från Tele2 som är en kontantkortslösning med ett års gilltighet. Share this post Link to post Share on other sites
Kaj_Bjorkhagen 47 Posted May 13, 2022 3 timmar sedan skrev No_jah: Vad har du för bredbandsleverantör hemmavid? Hos Tele2 ingår mobilt bredband om man har dom snabbare hastigheterna, bara beställa SIM-kort. Har du tele2 sen innan kan du bara skaffa ett tvillingkort. Share this post Link to post Share on other sites
Mackey 4,154 Posted May 13, 2022 3 timmar sedan skrev Mackey: Vi har wiFi to go eller något liknande från Tele2 som är en kontantkortslösning med ett års gilltighet. Det verkar inte finnas mera. 😫 Share this post Link to post Share on other sites