Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Four

Bottenfärg

Rekommendera Poster

Har köpt en dc på östkusten som ska läggas i vänern och kanske någongång vid västkusten. Båten är målad med Biltemas självpolerande bottenfärg för östkusten. Jag vill ha kvar bottenfärg och frågan är och jag tvätta rent botten från smuts och måla med Biltemas självpolerande för för västkusten. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev Four:

Har köpt en dc på östkusten som ska läggas i vänern och kanske någongång vid västkusten. Båten är målad med Biltemas självpolerande bottenfärg för östkusten. Jag vill ha kvar bottenfärg och frågan är och jag tvätta rent botten från smuts och måla med Biltemas självpolerande för för västkusten. 

Varför ska du måla för västkusten om båten ska ligga i Vänern?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
52 minuter sedan skrev Rascal:

Varför ska du måla för västkusten om båten ska ligga i Vänern?

Jo det var ju det som var frågan. Som jag skrev ska den läggas i Vänern men även  flyttas till västkusten ibland. Därav frågan.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Four:

Jo det var ju det som var frågan. Som jag skrev ska den läggas i Vänern men även  flyttas till västkusten ibland. Därav frågan.

 

Om båten inte skall ligga still någon längre tid på västkusten behöver du använda någon särskild färg för den saken skull.
Måla med ny östkust färg till nästa säsong, det räcker gott.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Four:

Jo det var ju det som var frågan. Som jag skrev ska den läggas i Vänern men även  flyttas till västkusten ibland. Därav frågan.

 

Du får inte måla med västkustfärg och sedan ha båten i Vänern.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev Bosse:

Om båten inte skall ligga still någon längre tid på västkusten behöver du använda någon särskild färg för den saken skull.
Måla med ny östkust färg till nästa säsong, det räcker gott.

 

/B

Man får inte ha östkustfärg heller i Vänern! Det skall vara biocidfri färg i insjöar och norrlandskusten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu skrev Rascal:

Man får inte ha östkustfärg heller i Vänern! Det skall vara biocidfri färg i insjöar och norrlandskusten.

OK, Då var mitt råd på sin höjd halvbra.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...