Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Palm1

Yamaha 175hk v6 2takt

Rekommendera Poster

Har problem med min motor som inte vill starta, förgasarna är rengjorda, bensin kommer fram och fyller förgasarna. Om jag väl får igång den så startar den sedan direkt, men väntar jag i 4-5 timmar så startar den inte igen. Pumpar blåsan hård, nya batterier. Choken fungerar som den ska. Tacksam för svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skiver inte årsmodell, så oklart vilken kallstartssystem du har, choke, primer eller annat. Hur som helst borde du dubbelkolla att detta funkar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev är det modellen med choke, och den fungerar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det tillverkarna (och många båtägare) benämner choke är ofta en primer, så frågan om årsmodell är inte riktigt så du som du tycks tror. Det förekommer varianter av kallstartsystem och med uppgift om ungefärlig årsmodell, så går det att kolla upp konstruktionen via sprängskisser på reservdelssiter och även hitta info på siter som The Hull Truth. För, du är knappast först med att ha liknade problem med denna eller liknande motormodell. 

 

Med uppgift om hur ser stiften ut efter kallstartsförsök, så kan kanske än jag hjälpa dig vidare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Ok jag förstår, vet ej årsmodell. Men på min motor är det tre spjäll Som stängs vid chokening, antingen via knapp vid nyckeln eller manuellt via spak vid motorn. Har tagit ut ett stift efter start försök och det var helt torrt.

 

 

Redigerad av Palm1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Palm1:

vet ej årsmodell

Kanske Du har ett motornummer?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...