Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
susy

Huvudbry

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Är det någon som vet hur man separerar blocket och basplattan på dom här? Jag vill alltså ha kvar basplattan (ögglebeslaget) på båten men byta ut blocket. Dom har ju ett värde så jag har ingen lust att ta fram vinkelslipen direkt.

https://www.ebay.com/itm/202595166278

Redigerad av susy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev susy:

Är det någon som vet hur man separerar blocket och basplattan på dom här? Jag vill alltså ha kvar basplattan (ögglebeslaget) på båten men byta ut blocket. Dom har ju ett värde så jag har ingen lust att ta fram vinkelslipen direkt.

https://www.ebay.com/itm/202595166278

Lossa insexskruvarna så delar sig blockhalvorna. På modellen i annonsen tror jag att sidorna vrids efter att skruvarna lossats.

583045447_Lewmarblock.thumb.png.4a16470f16907251c0ebdbb8494c8120.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

🤙 Jag kom så långt att jag lossade skruvarna men fick ju inte isär dom. Tack för hjälpen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uppdatering. Jo det gick att få isär blocket. Men, svirveln sitter ju likt förbannat fast i basplattans ögla. Det här är ju så korkat. Troligen därför hjärnan inte reagerade på vad ögonen såg. Dom går helt enkelt inte att separera. Skit!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 timmar sedan skrev susy:

Uppdatering. Jo det gick att få isär blocket. Men, svirveln sitter ju likt förbannat fast i basplattans ögla. Det här är ju så korkat. Troligen därför hjärnan inte reagerade på vad ögonen såg. Dom går helt enkelt inte att separera. Skit!

Det är väl enkelt att få bort svirveln.....

bild.thumb.png.0095b6d5c92239d3404f843600909d2f.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja eller vinkelslipen tror jag krävs. Men som man ser i länken så har dom ju ett bra värde även begagnade. Känns lite så där att kapa. Ska försöka hitta ett nytt däcksbeslag. Bilden är oskarp vid svirveln / basplattan.

block.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...