lageholm 0 Posted March 18, 2022 Jag har tappat mina högtalare i havet. Hitta nu det bästa 1. Någon rekommendation för högtalare? Share this post Link to post Share on other sites
1 Georg_Ohm 4,845 Posted March 20, 2022 (edited) 2022-03-19 vid 09:52 skrev Makro: Ring och kolla med CD bilradio de har bra koll på båtstereo. Men att du tappat dina högtalare i havet låter som en märklig historia 🤔 Kanske var det för att bjuda tonfiskar och rockor på musik?🎵🎶 Edited March 20, 2022 by Georg_Ohm 2 Share this post Link to post Share on other sites
1 ABC 490 Posted March 20, 2022 Vem vet, det kanske inte bara var högtalarna som försvann ner i djupet. TS kanske även behöver en matchande båt till dom nya högtalarna 🤿 ⛵ 🙂 2 Share this post Link to post Share on other sites
1 Makro 1,215 Posted March 21, 2022 Ja det är nog som @Georg_Ohm säger och då har vi goda erfarenheter av Bose Revolve, jag tror det är en plus eller 2 plus vi har. Den har hängt med oss i fem säsonger nu, både i båten och på balkongen hemma, så fuktig miljö verkar den fixa. Riktigt bra ljud för sin storlek och lång batteritid. 1 Share this post Link to post Share on other sites
0 Kane 976 Posted March 18, 2022 De här funkar. Finns på HiFi klubben. 3 Share this post Link to post Share on other sites
0 IngemarE 3,703 Posted March 18, 2022 (edited) 2 timmar sedan skrev lageholm: Jag har tappat mina högtalare i havet. Hitta nu det bästa 1. Någon rekommendation för högtalare? Något bra när det gäller ljudkvalitet har du ju redan fått tips om. Men ska du ändå slänga dem i havet är nog däremot denna typ att föredra och "bäst": Edited March 18, 2022 by IngemarE 1 4 Share this post Link to post Share on other sites
0 martinke 20 Posted March 18, 2022 (edited) 44 minuter sedan skrev IngemarE: Något bra när det gäller ljudkvalitet har du ju redan fått tips om. Men ska du ändå slänga dem i havet är nog däremot denna typ att föredra och "bäst": Men nu efterfrågades ju "hitta det bästa 1" 😅 Ett par hörlurar med förstärkare gjord i ett block marmor, sjunker som en sten, ankare? bra pris Edited March 18, 2022 by martinke 1 Share this post Link to post Share on other sites
0 Makro 1,215 Posted March 19, 2022 (edited) Ring och kolla med CD bilradio de har bra koll på båtstereo. Men att du tappat dina högtalare i havet låter som en märklig historia 🤔 Edited March 19, 2022 by Makro 2 Share this post Link to post Share on other sites
0 bemek 61 Posted March 20, 2022 inga tips men, bra anslutning är viktigt då kan man dra upp dom genast,om det sen spelas :sending out an sos är det bara roligt . sann historia men är preskriberat flera gånger B 1 Share this post Link to post Share on other sites
0 Georg_Ohm 4,845 Posted March 20, 2022 Om jag nu förstår trådskaparen rätt, så är det fristående och lösa högtalare som trådskaparen vill ha? Annars finns det nu i båttillbehörsbutikerna speciella båthögtalare för utanpåliggande montering i bygel, samt högtalare för inbyggnad. Enligt reklamen är dessa inte vattentäta, men dom tål fukt, och av någon anledning är dom även vita. 1 Share this post Link to post Share on other sites
0 anuba 453 Posted March 21, 2022 Det låter som dina högtalare var dåligt fastskruvad. Om du funderar på nya skulle jag rekommendera Fusion XS serie. Gärna så stora som möjligt. De får hyffsat bra omdöme i tester och jag tycker att det låter bra. Men jag misstänker att du hade en portabel högtalare. Då kan jag rekommendera JBL Charge 5. Share this post Link to post Share on other sites
0 lageholm 0 Posted March 28, 2022 On 3/20/2022 at 4:17 PM, Georg_Ohm said: Maybe it was to invite tuna and rays to music? 🎶 🎶 länken fungerar inte😢 Share this post Link to post Share on other sites
0 lageholm 0 Posted March 28, 2022 Fick den bästa hjälpen av dig! Jag tar nu ett beslut att köpa 1 av mellan "Bose revolve och JBL Xtream 3" Båda är trådlösa högtalare - med Bluetooth-anslutning. Share this post Link to post Share on other sites
0 Kane 976 Posted March 28, 2022 9 timmar sedan skrev lageholm: Fick den bästa hjälpen av dig! Jag tar nu ett beslut att köpa 1 av mellan "Bose revolve och JBL Xtream 3" Båda är trådlösa högtalare - med Bluetooth-anslutning. Flyter de? 😎 Share this post Link to post Share on other sites
0 lageholm 0 Posted March 29, 2022 12 hours ago, Kane said: Are they floating? 😎 🤣😇 Share this post Link to post Share on other sites
Jag har tappat mina högtalare i havet. Hitta nu det bästa 1. Någon rekommendation för högtalare?