Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
ChristerN

Kan inte någon få tyst på den där …

Rekommendera Poster

Är det möjligtvis någon som kan kontakta @stavhammar lite akut för att tysta den där som bara skriver nya inlägg om astrologen i Indien?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svarar mig själv så tråden inte försvinner under alla inlägg om denne indier

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 minuter sedan skrev ChristerN:

Svarar mig själv så tråden inte försvinner under alla inlägg om denne indier

Synd att han hittade in hit. Jag skriver oxå bara för att få putta honom nedåt i stegen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har "uppdaterat" några av de senaste trådarna bara för att trycka bort den där astrolog galningen.  Jag gjorde inlägg med ett streck (-) i de flesta trådarna. En nödlösning. Hoppas ingen misstycker (förutom indian astrologen).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

116 inlägg på någon timme! 
Suck!

PS

Menar astrolog-reklam makaren

Redigerad av ChristerN

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tydligt är att forumet behöver fler med moderatorsbehörigheter, för att snabbt kunna få stopp på såna här "attacker".

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bäst är ju at anmäla inlägget!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Anmäl uppe till höger.

image.thumb.png.c899cbd210375bf25d33842523165324.png

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en fascinerande geografilektion i alla fall. Alla dessa platser jag aldrig hört talas om tidigare.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2022-03-12 vid 10:45 skrev Mackey:

Anmäl uppe till höger.

image.thumb.png.c899cbd210375bf25d33842523165324.png

Gjort för länge sedan!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har nån admin vaknat i alla fall!

 

  • Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
47 minuter sedan skrev Boanjohan:

Off topic: uppdaterar för att försöka trycka bort massa reklaminlägg som dränker MG.

Som jag skrev innan i en annan tråd du gör likadant i - hjälper inte. Blir dessutom lite kontraproduktivt att bemöta nedspamning med.....nedspamning.

 

Vi har f.ö. sett detta förr. Och jag ger ärligt talat inte mycket för "spärrarna" heller som ändå släpper in en användare automatiskt med sådant slumpmässigt användarnamn och utan någon manuell koll alls.

 

@stavhammar har dock i andra inlägg låtit oss förstå vilket enormt arbete de lägger ner för att hålla denna typ av användare borta, och vilken stor insats det är. Det tror jag inte ett dugg på. Som moderator på flera forum vet jag att det går alldeles utmärkt att lägga in "smarta" spärrar och i tveksamma fall visst manuellt godkännande vid insläpp av nya användare, ett arbete som inte alls tar lång tid och inte heller skulle släppa in spammare som denna.

Däremot tror jag tyvärr de som driver MG tvärtom har ovanligt lite koll. Det visar inte minst andra saker, t ex annonsbeteende o.s.v. Något som man "skruvar" på, anmäler till Google o.s.v. utan att det blir någon större skillnad.

 

Börjar tröttna på att vi alltid matas med mest pladder och väldigt lite konkret verkstad när något strular på MG. @stavhammar, det håller inte längre !

(Ok, jag är lite sur just nu. Men inte helt utan anledning....)

 

Tyvärr är ett par sådana här spamattacker lite då och då allt som behövs för att sänka besöksfrekvensen och förtroendet för en sajt som MG till under kritisk nivå. Och det vore väldigt tråkigt....

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skall trimma på automatisk banning av medlem.

Varje anmälan ger "poäng" och vid en  viss nivå så bannas personen.

Därför viktigt att anmäla inlägg.

 

/stavhammar

  • Gilla 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
18 minuter sedan skrev stavhammar:

Skall trimma på automatisk banning av medlem.

Varje anmälan ger "poäng" och vid en  viss nivå så bannas personen.

Därför viktigt att anmäla inlägg.

 

/stavhammar

Betyder det att en medlem som anmäls flera gånger, över någon nivå, automatisk bannas?

Bra att veta för i det här faller var det så tydligt så jag anmälde bara ett av alla inläggen.

PS Tack för snabbt ingripande!

Redigerad av ChristerN

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev ChristerN:

Betyder det att en medlem som anmäls flera gånger, över någon nivå, automatisk bannas?

Bra att veta för i det här faller var det så tydligt så jag anmälde bara ett av alla inläggen.

PS Tack för snabbt ingripande!

Precis så funkar det.

Så eftersom det var många anmälningar på denna medlem så behöver det nog justeras på vilken nivå bannas skall ske.

 

Trevlig lördag!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
46 minuter sedan skrev stavhammar:

Precis så funkar det.

Så eftersom det var många anmälningar på denna medlem så behöver det nog justeras på vilken nivå bannas skall ske.

 

Trevlig lördag!

Det innebär att vi kan banna varandra. Intressant tanke...

 

Nä, vet Du vad Hr Stavhammar, Maringuiden ter sig mer och mer suspekt.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2022-03-12 vid 11:14 skrev stavhammar:

Skall trimma på automatisk banning av medlem.

Varje anmälan ger "poäng" och vid en  viss nivå så bannas personen.

Därför viktigt att anmäla inlägg.

 

/stavhammar

Är det inte bättre att gå på orsaken istället för symptomen ?

 

Som jag skrev ovan är MG - trots att det är 2022 - helt befriat från några mer avancerade kontroller vid t ex skapande av nytt konto:

bild.png.a6f2ccb51ae9127bc242cbdc84195ab8.png

 

Att "trimma" på olika parametrar är ju standardsvaret som kommer varje gång. Oavsett om det är spam, annonser som kidnappar och ännu fulare saker. Och nu skall vi kunna stänga av varandra automatiskt, bara vi anmäler tillräckligt många av en persons inlägg....🤔

 

För mig (och troligen rätt många) antyder dessa åtgärder att kunskapen/kompetensen att ändra något på sajtens kodning inte finns, och ni som hanterar den är just inget annat än administratörer. Eller hur ?

 

Men vore det inte dags att återinvestera lite av alla de reklampengar vi hjälpt er att dra in genom åren och anlita något företag som kan göra ett ordentligt omtag ?  Så vi slipper kidnappningar, annonser som läggs över allt annat, spam o.s.v., saker som i princip alla andra forum redan löst.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar finnas några surgubbar här, men jag tror de flesta gillar MG trots allt.

Tonen är generelkt trevlig, meningen ovan är ett undantag, och det finns mycket kompetens här.

 

Givetvis är det irriterande när MG inte funkar som man önskar och det finns då risk för medlemsflykt. Bra om rutinetna vässas lite @stavhammar

Samtidigt tycker i alla fall jag att responsen nästan alltid är bra när man felanmäler något.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Många forum/appar kräver någon form av kontroll vid registrering:

  • email bekräftelse
  • kod till SMS för bekräftelse
  • Bank-ID (kanske over-kill för MG)
  • Kod dold i grafiskt mönster
  • klurig fråga som skall besvaras

Finns säkert fler möjligheter men snälla gör något för att stoppa SPAM konton

 

Verkar oxå finnas behov på att stoppa ”tomma inlägg”, inlägg måste innehålla några godkända svenska ord.

Nu har flera trådar spammats med blanka inlägg pga feltänk hos skribenten...rätt metod är beskriven ovan i den hör tråden.

Redigerad av skippeer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
1 timme sedan skrev skippeer:

Verkar oxå finnas behov på att stoppa ”tomma inlägg”, inlägg måste innehålla några godkända svenska ord.

Nu har flera trådar spammats med blanka inlägg pga feltänk hos skribenten...rätt metod är beskriven ovan i den hör tråden.

Inget blir väl bättre av att trådar spammas med inlägg som innehåller godkända ord?

Vill nan skabba så går ju det nästan alltid att åstadkomma så länge inte varje inlägg måste godkännas av en människa.

 

Jag kanske missuppfattar vad du menar med "tomma inlägg", om du verkligen menar inlägg utan text är det ju oftast så att någon skrivit något som hen ångrat och att hen inte vet hur man tar bort inlägget. För att ta bort inlägg kan man välja "Alternativ" nere till vänster och sedan dölja inlägget. Man kan bara dölja egna inlägg.

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev skippeer:

Finns säkert fler möjligheter men snälla gör något för att stoppa SPAM konton

Jag har inte varit så aktiv den senaste tiden, men tidigare har det inte reggats särkilt många spamkonton och de som kommit har tagits omhand ganska fort, men om det är ett större problem nu så är ju någon form av enklare verifiering bra för att bli av med automatgenererade konton.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan skrev Mackey:

För att ta bort inlägg kan man välja "Alternativ" nere till vänster och sedan dölja inlägget

Under Alternativ har jag numer bara valet Marknadsför. Jag har för mig att jag tidigare haft valet att kunna dölja inlägg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
47 minuter sedan skrev McLasse:

Under Alternativ har jag numer bara valet Marknadsför. Jag har för mig att jag tidigare haft valet att kunna dölja inlägg.

 

57 minuter sedan skrev Mackey:

Man kan bara dölja egna inlägg.

 

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2022-03-13 vid 10:11 skrev Peter_K:
2022-03-13 vid 09:24 skrev McLasse:

Under Alternativ har jag numer bara valet Marknadsför. Jag har för mig att jag tidigare haft valet att kunna dölja inlägg.

 

2022-03-13 vid 09:14 skrev Mackey:

Man kan bara dölja egna inlägg.

Det är bara egna inlägg jag tittat på. Så här ser det ut:

 

210028152_Screenshot_20220313-1226032.thumb.png.4dc2a5ebf412b6ace6529b494645f853.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu massanmälde jag. Var det det som fick bort dem, eller hann stavhammar före?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 minuter sedan skrev raol:

Vår indiske astrolog har återvänt...

 

@stavhammar

Fixat denna med.

Tack för info!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan skrev McLasse:

Det är bara egna inlägg jag tittat på. Så här ser det ut:

 

210028152_Screenshot_20220313-1226032.thumb.png.4dc2a5ebf412b6ace6529b494645f853.png

 

Skumt, jag får dölja inlägg.

 

509867635_Screenshot_20220313-235038_SamsungInternet.jpg.f095e0ec353c313fcdfc58c4f02fed70.jpg

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
39 minuter sedan skrev Mackey:

 

Skumt, jag får dölja inlägg.

 

509867635_Screenshot_20220313-235038_SamsungInternet.jpg.f095e0ec353c313fcdfc58c4f02fed70.jpg

 

Tidigare hade även jag Dölj. Det känns lite som en behörighetsgrej och jag har PM:at Stavhammar om det.

Vem vet, jag kanske inte är betrodd med en egen Dölj...😩

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...