Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
  • 0
IngemarE

Tidsstämpling av inlägg

Fråga

Har sett det förut, men nu tog jag en skärmdump....

 

Nedan ett inlägg där ett tidigare inlägg citeras ett par gånger. Både det nya och det som citeras är postade för 12h sedan och inget av dem är redigerat sedan dess:

image.png.b2741d29875b9943c5e13a91883ef99d.png

 

Hur kan forummotorn få för sig att det citerade skrevs för 6 min sedan ?  De kommer ju från samma inlägg som enligt första citatet skrevs för 12h sedan.

Sedan borde det vara teoretiskt omöjligt med citat från framtiden: Inlägget för 12h sedan innehåller citat som uppenbarligen inte kommer skrivas förrän lite mer än 11h senare.

 

????

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

10 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Har också noterat detta. Känns som det uppstod för ett par månader sedan, iaf var det då jag noterade det första gången.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Om man vill delcitera samma inlägg behöver man kopiera in del två och framåt manuellt. Då tror jag att det inkopierade får fel datumstämpel.

 

Redigerad av raol

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Om man citerar från ett citerat inlägg har jag för mig att tidsstämpeln blir samma som i det inlägget citatet togs ifrån.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
2 timmar sedan skrev IngemarE:

...

 

Hur kan forummotorn få för sig att det citerade skrevs för 6 min sedan ?  De kommer ju från samma inlägg som enligt första citatet skrevs för 12h sedan.

Sedan borde det vara teoretiskt omöjligt med citat från framtiden: Inlägget för 12h sedan innehåller citat som uppenbarligen inte kommer skrivas förrän lite mer än 11h senare.

 

????

Jag prövar att citera och gör ett nytt citat senare så får vi se.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
2 timmar sedan skrev IngemarE:

Har sett det förut, men nu tog jag en skärmdump....

 

Nedan ett inlägg där ett tidigare inlägg citeras ett par gånger. Både det nya och det som citeras är postade för 12h sedan och inget av dem är redigerat sedan dess:

image.png.b2741d29875b9943c5e13a91883ef99d.png

 

Hur kan forummotorn få för sig att det citerade skrevs för 6 min sedan ?  De kommer ju från samma inlägg som enligt första citatet skrevs för 12h sedan.

Sedan borde det vara teoretiskt omöjligt med citat från framtiden: Inlägget för 12h sedan innehåller citat som uppenbarligen inte kommer skrivas förrän lite mer än 11h senare.

 

????

uitututu

2 timmar sedan skrev IngemarE:

Har sett det förut, men nu tog jag en skärmdump....

 

Nedan ett inlägg där ett tidigare inlägg citeras ett par gånger. Både det nya och det som citeras är postade för 12h sedan och inget av dem är redigerat sedan dess:

image.png.b2741d29875b9943c5e13a91883ef99d.png

 

Hur kan forummotorn få för sig att det citerade skrevs för 6 min sedan ?  De kommer ju från samma inlägg som enligt första citatet skrevs för 12h sedan.

Sedan borde det vara teoretiskt omöjligt med citat från framtiden: Inlägget för 12h sedan innehåller citat som uppenbarligen inte kommer skrivas förrän lite mer än 11h senare.

 

????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
4 minuter sedan skrev Mackey:

Jag prövar att citera och gör ett nytt citat senare så får vi se.

Nej men nu ser jag att det inte är det som är felet när jag tittar på inläget i tråden.

Det är ju väldigt konstigt faktiskt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Nyss skrev jag ett inlägg och råkade av misstag trycka på citera.

Något är ju väldigt konstigt måste jag säga...

 

747251376_Screenshot_20220221-185606_SamsungInternet.thumb.jpg.09d7eb9ab313d9eeb680e7492a0cf34b.jpg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Och nu har vi kört den här tråden snart en vecka utan ett livstecken från den som borde hoppa in, @stavhammar.....

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
4 timmar sedan skrev IngemarE:

Och nu har vi kört den här tråden snart en vecka utan ett livstecken från den som borde hoppa in, @stavhammar.....

 

Det verkar vara någon timme fel någonstans.

I ditt inlädd står det 3 timmar och i mitt citat av ditt inlägg står det 4 timmar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Har tyvärr inte noterat detta men skall se vad det är för fel, om det är något fel.

 

Återkommer imorgon.

 

Trevlig söndag!

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...