Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
danielsan123

TEC7 och limma nu i kallt väder

Rekommendera Poster

Är sugen att limma dit min akterspegelgivare. Ligger runt 0 grader. Skall göra en skruvfri montering. Har givaren skuvad på en tunn plåt jag tänkte limma med TEC7 i aktern. Vill slippa borra hål. Arbetstemperatur är minst 5 grader. Tänkte hjälpa till med en byggfläkt och kanske lite presenning över så bör jag kunna få upp tempen några grader. Vad tror ni? Kommer min givare sitta kvar?

IMG_20220121_163640.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan skrev danielsan123:

Är sugen att limma dit min akterspegelgivare. Ligger runt 0 grader. Skall göra en skruvfri montering. Har givaren skuvad på en tunn plåt jag tänkte limma med TEC7 i aktern. Vill slippa borra hål. Arbetstemperatur är minst 5 grader. Tänkte hjälpa till med en byggfläkt och kanske lite presenning över så bör jag kunna få upp tempen några grader. Vad tror ni? Kommer min givare sitta kvar?

IMG_20220121_163640.jpg

Ska du sjösätta snart?

Annars är det ju säkrare att vänta tills vädret är stabilare.

Jag skulle inte chansa men det går nog säkert om du ser till så att akterspeglen är varm nog.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 minuter sedan skrev ChristerN:

Ska du sjösätta snart?

Annars är det ju säkrare att vänta tills vädret är stabilare.

Jag skulle inte chansa men det går nog säkert om du ser till så att akterspeglen är varm nog.

Jo, är allt sugen att komma ut på sjön. Eventuellt tänkt åka ut imorgon då vädret ser tilltalande ut. Men jag är allt sugen att få på min nya elektronik också. Känner mig som en halt löpare med den gamla elektroniken just nu. Så tänkte försöka få dit den där givaren imorgon så man kan komma ut åtminstone nästa helg om vädret tillåter (med nya elektroniken) 🙂 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tidigare givare sitter till vänster om motorn. Har medsolsrotation. Man bör ju sätta givaren till höger i detta fall. Påverkar det mycket? I annat fall har jag viss möjlighet att skruva i de gamla hålen om jag skruvar fast en distans (skärbräda). 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev danielsan123:

Tidigare givare sitter till vänster om motorn. Har medsolsrotation. Man bör ju sätta givaren till höger i detta fall. Påverkar det mycket? I annat fall har jag viss möjlighet att skruva i de gamla hålen om jag skruvar fast en distans (skärbräda). 

Har också en propp på styrisen som roterar medsols och min givare sitter om styrbord.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...